Ännu en matfråga!
Jag vet att Mjau blötmat på burk rekommenderas och jag försökte få min äldre lite mer kräsna katt att gilla maten. Problemet är att han bara äter bitar, alltså färs som Mjau på burk är funkar inte. Helst ska det vara rumstempererad mat också, serverar jag kylskåpskallt väntar han alltid en stund innan han äter trots att han är vrålhungrig innan servering.
Så, ni som har så bra koll (ja jag erkänner att jag är lat!), jag varierar nu mellan ICAs portionspåsar och Mjau på tetra. Är detta bra mat?
Vill tillägga att jag har en 1-årig katt och en 6 månader gammal katt, så den ena växer fortfarande.
Mjaus tetra är minst lika bra som på burk:
Rekommenderar även bozita blötmat, ännu fler smakar och lika bra blötmat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
För att få upp temperaturen på kylskåpskall mat kan du koka upp lite vatten och hälla på när du lagt upp det i skålen. Väldigt lite. Sedan röra runt lite i det så att temperaturen jämnar ut sig. Inte för varmt, inte för kallt.
Det är bättre än att ha maten stående framme tills den blivit rumstempererad. Blötmat bör inte stå framme för länge. Bakterier och sånt…
@Mpajunen på Instagram
Jag har alltid kattmaten i rumstemperatur…….. Öppnade förpackningar lägger jag i små plastpåsar som jag sluter tätt. Men dom hinner inte stå öppnade allt för länge heller, katterna får mat flera ggr om dan.
Jag har alltid lite ljummet vatten i blötmaten.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!