Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 965 ggr
[trazy]
0

kan katt bara överleva på tott foder bra

min rattar blött mat utom på sommaren varför vet jag ej driker mycket

[MikaelaR]
0

Va? Ja en katt kan överleva på bara torrfoder om du ger den tillräckligt varje dag men det är att föredra att också ge den blötmat men om den ratar sin blötmat så är det väl bara att ge torrfoder :)

[trazy]
0

1 skall jag trycka i  henne blött mat då

Caifig
2

#2 Men #1 skriver ju att ratar katten blötmat så är det bara att ge torrfoder… Ingen som sagt att du måste trycka i katten blötmat…

[MikaelaR]
0

Ja precis! jag skrev att om den ratar sin blötmat behöver du ej ge den, du ska absolut inte tvinga den! det är att föredra att den också äter blötmat men gör den ej det så är det så det är. Den ska iallafall ha mat framme i detta fall torrfoder, har du testat olika typer av mjukmat den kanske gillar något annat märke/sort än det du gett?

[trazy]
0

testa allt

solsken82
0

Min katt äter bara torrfoder dock inget skräp foder. Till detta har jag en vattenfontän. Hon ratar kattmat ägg köttfärs osv. Hör även med en Zoo affär de är duktiga. Lycka Till

catcult
1

Mina katter är också riktiga torrfoderfantaster och det är väldigt svårt att få de att äta blötmat. Jag har lyckats få tre av katterna att äta blötmat genom att prova mig fram mellan olika sorter och till sist hittat några (ytterst få) märken/varianter de kan tänka sig. Många blötmatsförpackningar har med andra ord slängts. De som duger för tillfället är Mjau Vaganza (portionspåsar med 50 g/påse) och Whiskas Menybox i sås (100 g/påse, favoriterna i denna är anka och biff, de andra sorterna brukar ätas av den katt som är mest matglad). Alla burkar och tetror ratas – dyra portionspåsar är det enda som duger till de otacksamma slynglarna. 😉

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Tyrisen
0

Min gamla katt åt endast blötmat, jag såg inget annat alternativ då hon hade en sjukdom som mer eller mindre krävde det för hennes överlevnad. Det funkade eftersom det var det enda hon fick, men kom hon åt torrfoder så "var det kört". Dvs. hon skulle aldrig ha ätit det om det fanns torrt alternativ. Tyvärr så är ju vissa katter så. Så vill du verkligen att katten ska äta blötmat, så kanske det är en sån katt som bara ska ha tillgång till blötmat. Det kan vara trixigt… Annars kan du ju prova att ge katten BARF/rå föda och se om hon gillar det, för att ha som komplement.

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

[trazy]
0

min älskar ägg makrill i tomat sås endast såsen ostbågar

Fridaaaa
1

Man kan enbart ge torrfoder MEN då måste man verkligen se till att katten dricker mycket.

#9 Ge fisk väldigt sällan till katt. 
Ostbågar helst inte alls.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[trazy]
0

10 testat ostbågar en gång hon råkade få ta i på sängen fisk får hon aldrig bara slika såsen när jag haft på macka men tack för råden

Fridaaaa
0

#11 Tomatsås är inte vidare bra heller.
Det är dock inte så lätt att veta så som du skrev 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.