Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 844 ggr
[trazy]
0

favrit kattras och varför

beskriv namn. Och varför du gilla den

[trazy]
0

rusian blue

Fridaaaa
0

Bengal - Superfina, livliga och verkar jättehärliga
Birma & ragdoll - Lurviga, söta, lugna katter. Gillar även deras utseende
Maine coon & norsk skogkatt  - Stora härliga katter

är väl mina främsta favoriter 🙂  Av just raskatter. Huskatter ligger nämligen mig varmt om hjärtat (alltid haft, aldrig ägt raskatt)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrosh
0

Siames/oriental. Gillar dels att de är så sociala och pratiga och dels för att de är riktigt vackra.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Evelina!
1

Balines. Gudomligt vackra, verkar sociala och aktiva.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[trazy]
0

ja alla katter är vakra

catcult
0

Huskatter, utan tvekan! Måste jag välja en raskatt (alltså katt med stamtavla) väljer jag siames eftersom jag har en förkärlek till sociala och klängiga katter.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[trazy]
0

jag menade alla kater inkulsive huskatt

Fridaaaa
0

#7 Fast står ju "kattras" och huskatt är ju ingen ras?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[trazy]
0

8 nej men gilla ni det okej 😂fritt och tycka det

Gosis12
1

Jag älskar Russian Blue. 

Alla mina huskatter förutom en har Russian Blue blod i sej. De är otroligt tillgivna och intelligenta. De sover gärna under täcket på min arm. Hon som inte har Russian Blue i sig är inte lika kelen hon är mer en vaktkatt som vaktar dörren.

Burma och Bengal är oxå otroligt vackra men vackrast av alla är nog Bombay med sin svarta glänsande päls..

Jag älskar alla katter men skulle nog inte välja att äga en långhår.

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

oh-la
0

birma, så klart :) katt med mycket liv i, busiga, galna, påhittiga, pratiga "vara-nära" och oömma! 

cornish rex, definitivt en ras jag vill ha i framtiden!

tlover
0

"Bonnkatt" 😉

Jag kan faktiskt inte tänka mig att äga en raskatt, jag fascineras av variationen bland bonnkatter/huskatter. Det är delvis därför jag gillar Gotlandskaniner, just för att dom är så varierade och det närmaste bland katter är ju bonnkatter.

När jag var yngre ville jag däremot ha en helig birma för att dom är fina.

l'm back

IngaTrnqvist
0

Om vi skulle tänka bort problemet med alla hemlösa huskatter hade jag nog valt en europé eller bengal.

Amplexus
0

Min favorit är Burma, fartig men inte hyper. Och extremt social och gosig. Skulle inte kunna tänka mig ha en annan ras. :)

Lol V Stein
0

Min favoritras är perser. Jag gillar den långa pälsen och den charmiga personligheten. Det passar mig bra att ha en lugn katt, min katt vill leka lite lagom mycket. Hon är supergosig och vill sitta i knät, är med mig och "hjälper till" att utföra hushållssysslor men däremellan tar hon det mest lugnt. Kräver dock pälsvård, ögonvård och regelbundna bad, men det är det värt!

[VampireGirlElvira]1
0

Min favorit är en Snowshoe, fast jag har en underbar katthane som är en huskatt. 😊

xEmmsix
0

Har samma favoriter som #2 🐱😂

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar