Katthalsband eller inte? :)
Jag har en fundering. Hur många av er har halsband till er/era katter? Min hankatt Ted gillar inte att ha på sig katthalsbandet med en plinga som jag köpte till honom för ungefär två veckor sedan. Jag försökte locka honom att ha på den med godis, men han ville inte ha på sig den. :) Jag vill ju såklart inte tvinga honom att ha på den när han inte trivs med sånt. Jag har alltid velat att ha en katt som trivs med sånt, men som sagt så vill jag tyvärr inte tvinga honom att ha sånt på sig. Så trivs era katter med katthalsband, och hur lyckades ni göra så att den/dom trivs med det? :D
Hade förut en katt som inte kunde ha halsband alls. han rev och klöste så det blev bara trasor kvar.
Nuvarande katt har inte halsband. Han accepterar det visserligen, men han fastnade med benet i halsbandet en gång och sedan dess vill jag inte använda det…Tycker också halsbanden har så svårutlösta spännen att jag är rädd det kan hända något ännu värre…
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Mina innekatter har inte halsband, ser ingen anledning till det alls.
Min har halsband med pingla i när hon springer fritt ute. Inga problem enligt henne, och jag hör var hon är.
Aldrig mer halsband till mina katter! Mina har trasslat in sig och benen så dom kommit linkandes på 3 ben. Ett halsband satt så hårt att jag fick klippa upp det. Min mammas katt blev hängande i många dagar med sitt halsband med resår. Hon var nära döden då vi fann henne och hade gått ner 4 kg i vikt. Vägde strax över 1 kg bara.
Klickhalsband är det enda som jag skulle våga ha om jag var tvungen. Fast dom kan sitta hårt dom också. Jag "sliter" ut dom innan användning så att de nästan lossar då de kliar sig. Nu bor jag så bra att alla vet vilka katter som är mina. Skulle vi flytta så kan hända jag under en kort period använder de som klickar ur. Bara för att grannar ska förstå att dom bor någonstans.
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
min har med namn telefon nr så hon kan ringa mig🤪Med karborband
Min katt har halsband med telefonnummer så att vi kan bli kontaktade om det händer något.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
min katt ringer själv eller i alla fall försöker via skyppe😂dateniker
Halsband, utan plinga (störigt för dem och oss med dem på).
Halsband med säkerhetsknäppe. Vill ha halsband för att visa att katten har en ägare samt med telefonnummer.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina katter har halsband med bricka med nummer på. Dom är innekatter men har halsband på sig då vi är ute på baksidan där dom är lös, vi har staket, ifall dom skulle smita.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Jag syr halsband av T-shirt så dom kan krypa ur om de fastnar.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Vi har provat att ha halsband till våra utekatter, men dom kommer alltid hem utan halsbandet, så det är tydligen inte så poppis härhemma (:
//Jessie
Det är bra vad alla tycker om det med katthalsband. Jag själv skulle vela ha det på min katt, men vill inte tvinga honom till det. :)