Vad har hänt med kattens nos?
Hej!
Min katts päls där ovanför nosen har försvunnit lite, jag har en bild som jag kan ladda om det behövs. Hon mår bra annars. Är det farligt?😮
Är det rött, kliar det? Verkar katten må bra i övrigt?
Om katten är som vanligt i övrigt så är det nog bara lite päls som försvunnit. Om det verkar klia skulle jag kolla med vet- ring och fråga om du är orolig.
#1 Hon mår bra i övrigt och det verkar inte klia jag har aldrig sett henne klia där i alla fall.
Då skulle jag avvakta och se. Är det inget annat så växer ju pälsen ut igen.
Klappa henne från mig!🙂
Min katt har ett ärr just över nosen (hon hade det när jag hämtade henne 3 månader gammal, från någon vuxen i flocken som uppfostrat?)- kanske kan något sådant påverka? Pälsen växer i virvlar just där ärret är- så det syns trots att det är täckt av päls. Kom på att det kanske kan vara något sådant?
#4 Okej 🙂
Ja det ska jag😉
Går till veterinär tror det kan vara noskvalster. Är det fip är det dödligt vilket går under smittskydslagen
#7 Varför skulle en välmående katt med en minimal pälslös fläck vid nosen vara drabbad av FIP av alla sjukdomar???!!!
Jag är även tveksam till att noskvalster alls förekommer hos katt?!
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
7 förlåt att jag sade att det kunde vara det. Noskvalster vanligt hos kater eller mina haft. 🤐
#7 FIP tror jag dock inte det är då hon mår bra i övrigt och är innekatt.
Enligt AGRIAS veterinär på nätet smittar inte noskvalster till katt?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
konstig 11 haft 2 katter som haft det.😂eller var det mina kamler? skämt ja konstigt mina kunde får det
okej men algerisk mot nåt
#Varför skulle det vara FIP??????