Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1260 ggr
[cicoccabim]
3

katter kan inte det här med vintertid!

Trodde jag låg och drog mig läääänge…- när katten får upp mig ur sängen genom att använda mig som hinder på sin racerbana tillräckligt många gånger, upptäcker jag att jag trots att klockan har ändrats har gått upp en timme tidigare! 🥵Klart att hon var hungrig vid "normaltid". Fick ni sova?😴😴

Leritza
0

Nepp, fast matte var envisare än katt så här fick hon inte upp mig tidigare än normalt

[trazy]
0

min var inte alls hungrig i dag

Caifig
0

Matte får alltid sova ;)

polgara
1

Mina katter har alltid mat framme så jag får sova

Idunvallen
1

Japp jag fick sova. Katterna väcker mig aldrig heller så, mat har de framme jämt.

Medarbetare på Utekatter iFokus

annakarin_li
1

Nix, blev uppdragen tidigt idag… Och då har jag inte räknat de tre gånger de väckt mig i natt med nosbuffar för att de vill kela….

[cicoccabim]
1

Det skulle inte fungera att ha mat framme till mitt matvrak. Då skulle hon rulla fram…..  inte heller sådan där det går att ställa in när maten blir tillgänglig- rå mat i en sådan automat är inte så bra….. 

Men hon har vett nog att låta mig sova 95 % av morgnarna. 👍

Whitecat
0

samma jamande efter mat kl 7 sommartid var det 8-9 så blev trött och irriterad när jag behöver sova mycket innan allt jobb med arbetstrerapeft, sjukgymnast, F-kassan skriva rätt läkarintyg, pratat med F-kassan om.   -vad är problemet??? Mina katter får klara sig själva idag….

Fridaaaa
0

Mina får mat när vi stiger upp, de väcker inte oss när de vill ha mat 🙂 De vet att det blir ingen före vi stiger upp ändå.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leritza
0

Min "väcker" dock mig nog mer för att få uppmärksamhet än mat. Torrfoder har hon alltid framme, dock brukar hon få blötfoder strax efter jag går upp. Men oftast verkar nöja sig ett tag med att matte bara kelar/leker med henne. ("Väcker"= är på så fort matte vissat tecken på att hålla på att vakna el är vaken och jag kan vakna tidigt vilket av katt tolkas är matte vaken kl 5 på morgonen ska hon oxå upp då)

Wony
0

Vi har mat framme hela tiden, så av den anledningen väcker de aldrig oss… Dock brukar det bli en och annan rush genom huset, oftast över sängen… Sådär tre på natten 😃

I morse kom Chili och lade sig mellan oss dock, och ville ha kel och gos. Mysigt!