Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4147 ggr
Namida
2014-10-19 22:57
0

Kattbur!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och klickade runt på The animal rescue site's shop och hittade en massa fina och roliga saker….
…tills jag hittade detta, en bur för katter!?
> Länk till buren <

Sen när ska katter sitta i bur? :/

Tycker det är jätte hemskt! Jag som kanske tänkte beställa från dem, men nu känner jag inte för det…

catcult
2014-10-19 23:01
1

Kan tänka mig att den är till främst för konvalescens, det är ju skitsvårt att få katter att vila eller inte anstränga sig på kommando efter t. ex. operation och då kan en bur vara en del av räddningen vissa tider av dygnet.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Lilyz]
2014-10-20 07:49
1

Men fy, ser helt sjukt ut! Och texten "Our customizable cat cages provide a comfortable space for your cat to relax and play in."

Hur ska de kunna leka i den lilla buren?? Jag hoppas dock att den är till för något "uppvisningssyfte", typ utställning eller liknande…

MonicaLagerquist
2014-10-20 07:54
1

Tyvärr är det inte allt för ovanligt att katter utomlands sitter i bur.

Stolt ägare till tre La permer

annzoo
2014-10-20 12:16
0

vissa länder har katterna i burar i princip hela tiden :( andra länder opererar bort klor mm :(

catcult
2014-10-20 13:49
0

#3 Visst är det tyvärr fortfarande relativt vanligt med buruppfödning i staterna, men med tanke på att denna bur säljs på "The Animal Rescue Site" tror jag att syftet i detta fall är konvalescens alternativt uppvisningsbur.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six