Laxolja till katt?
Jag skall köpa hem laxolja till hunden och undrar om man även kan ge det till katten utan problem? =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Absolut kan du göra det, fast kanske inte i lika hög dos :)
#1 ok, nä jag tänkte mer att de skulle få lite grann i en period eller som ''extra gott'' =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus

Vad är laxolja?
Oså skall man inte ge fisk till katter.. speciellt inte fiskfett, de kan bli sjuka.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ja nu blev jag nyfiken med vad är laxolja för något? 🙂
" Dont dream your life, Live your dream "
Jag antar att det TS syftar på i detta falk är detsamma som Omega 3 :)
#5 Ja, laxolja är en olja med omega 3, omega 6 och nyttigt fett för kropp och leder. Det är ungefär samma sak som omega 3 kapslar vi människor kan äta, men denna olja är inte i kapslar utan den hälls flytande direkt på djurmat =)
Här kan ni läsa innehållsförteckningen på en laxolja för djur
http://www.apotea.se/norsk-laxolja-f%C3%B6r-hund-och-katt-300-ml?gclid=Cj0KEQjwtvihBRCd8fyrtfHRlJEBEiQAQcubtAFsR2ewDXyxVf2LrGU-OD5Zydfb3g6v8GCFY4dBTnsaAh5p8P8HAQ
Kort och gott - laxolja är ett kosttillskott =)

Det är skillnad mellan mäniskor och katt.. katter har svårt att hantera fleromättat fett, de kan lätt få E-vitaminbrist, då fleromättat sällan ingår i deras naturliga föda.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.