Ny medarbetare – presentation
Hej, jag heter Jenny och är en ny Medarbetare här på Katter iFokus. Jag kommer att hjälpa Pia att hålla ordning i forumet, och förhoppningsvis kommer ni att få läsa en och annan artikel jag skrivit framöver.
Jag är 22 år och bor i Uppsala, tillsammans med sambo och fyra katter. Även om det fanns katter i familjen när jag var liten kan jag inte påstå att de intresserade mig så mycket just då. I den vanliga uppdelningen katt- eller hundmänniska ansåg jag mig länge höra till hundmänniskorna. Detta ändrades för några år sedan, då jag träffade Kisse. Kisse var, och är, en mycket bestämd och bortskämd liten herre. Jag flyttade in hos honom och hans husse, och det dröjde inte länge innan han charmat mig totalt (Kisse alltså).
Efter det har det blivit tre katter till, samt ett par kompisar i form av grannkatten och min sambos mammas katt Pjatten. Förutom Kisse finns här då Lillan, Pluto och Grizzly. Alla mina katter är upphittade, en orsak till att mitt hjärta klappar lite extra för hittekatter och jag ser huskattens status som en väldigt viktig fråga.
Djur i allmänhet är ett stort intresse jag har, ett par andra favoriter är de tidigare nämnda hundarna, och hästar. Båda dessa arter får jag nöja mig med att låna än så länge, men en del av drömmen är att ha möjlighet att ha min egna blandade "flock".
Jag har bott både på landet och i stan, och större delen av mitt liv spenderades i Finland. Svenska är ändå mitt modersmål. Jag flyttade till Uppsala efter gymnasiet för att plugga, och det har väl blivit lite av varje, jag har poäng i såväl forniriska som företagsekonomi. Fråga för all del inte vad jag ska bli när jag blir stor, det är länge kvar tills dess ännu…
Är det något ni undrar över, fråga. I övrigt hoppas jag att ni kommer att trivas med mitt bidrag till sajten.
Vad bra =) det blir säkert jätte bra.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Toppen!

Varmt välkommen, kemikal!
Kul att ha en till fenomenal medarbetare:)

Tack! Det känns riktigt spännande…
Välkommen!
Så roligt…
/Maria

Tack igen :)

Toppen :)
kul :)

:)