Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 6692 ggr
[Linneamattiasson95]
0

Hur mycket ska kattungar äta?

hur mycket mat ska man ge kattungar per dag? det handlar om 3 kattungar, dem är konstant hungriga, ger dem enbart blötmat men funderar på att köpa torrfoder och alltid ha framme och blötmat två gånger om dagen (morgon och kväll)

idag har dem ätit upp en burk mjau mat är de normalt?

Alana82
6

Kattungar ska i princip ha fri tillgång på mat eftersom det växer och rör på sig så pass mycket

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Zepp
0

Det är väldigt mycket vatten i blötmaten.. vilket för övrigt det är i den mesta färska maten.

"vatten 82%"

http://mjau.se/sv/katt/produkter/mjau/kyckling/

Här är deras rekomendation.

"Kattens vikt (kg) / Foder/dag (g)

1-2 kg / 100-200 g

2-3 kg / 200-300 g

3-4 kg / 300-400 g

4-5 kg / 400-500 g"

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

fredricakarlsson
1

Ge dem så mycket de vill ha. De växer och behöver de, och du behöver inte köpa torrfoder!

fredricakarlsson
1

Ge dem så mycket de vill ha. De växer och behöver de, och du behöver inte köpa torrfoder!

kigon
2

Jag ger våra 100g blötmat varje gång jag ser att de är uppe, som blir några gånger om dagen. Ger också precis innan jag går och lägger mig, har funkat bra! Det blir ju i princip "fri" tillgång när de får när de är uppe, så hade rekommenderat det över torrfoder… Mycket myycket vatten är ju bra för de små =)

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

sagan
1

#0 Helt normalt! De kan äta mer än så och de ska ha fri tillgång, Antingen alltid mat framme eller att du häller upp så snart de ätit det du givit dem. Svårare är ju under natten och då kan torrfoder vara bra som komplement om de blir hungriga.

polgara
0

Mina katter, både vuxna o de 2 på runt 15v har alltid både Mjau burkmat o torrisar framme, mina äter lätt en storburk från granngården om dagen

[Linneamattiasson95]
0

ni som har mjau mat, har ni sett vita klumpar i maten? har sett det i både kött o kalkon smaken

Alana82
1

Torde välan vara fett, benvävnad eller brosk?

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

polgara
0

Det vita tycker jag ser ut som brosk i blötmaten