Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 893 ggr
Zekina
0

Är jag elak?

Är jag elak om jag stänger in min katt på toan 10 min under tiden jag dammsuger lägenheten? Tänker mer att hon måste bli mindre stressad där inne än om jag skulle jaga runt henne med dammsugaren i hela lägenheten…

Maria
1

Är den katt rädd för dammsugaren är väl första frågan?

Är hon inte det så behöver du ju inte stänga in henne.

Vi har två katter varav den ena t.om kan åka på dammsugaren medan den andre är dödsförskräckt. Den rädde katten håller sig så långt ifrån som möjligt och byter rum allteftersom vi dammsuger.

/Maria

Fridaaaa
4

Nej det är inte elakt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sweetsalad
1

Om katten blir lugnare av det så tycker jag inte det är elakt.

OberonsMatte
3

Se hellre till att katten har ordentligt med trygga utkiksplatser i lägenheten, dvs att katten kan ta sig upp på bokhyllor och dylikt.  Då har hon möjlighet att vänja sig vid situationen utan att känna sig hotad. Man gör inte katten en tjänst genom att bara låta den undvika allt som den tycker är läskigt.

Sajtvärd Katter iFokus

Bill&Bull
1

Min katt är sjukt rädd för dammsugaren, han springer självmant in i badrummet och gömmer sig, jag tycker inte det är elakt de gäller ju bara en sån kort stund.

||My Love For Animals Is Immortal||

Zekina
0

Hon har ett träd och en byrå hon kan hoppa upp på, men av någon andledning vill hon under sängen. Har bara hunnit dammsuga en gång sen jag fick hem henne, då var hon "ute" i längenheten första dragen med dammsugaren, sen avbröt jag och hon kollade på mig med stora ögon och satt och tryckte under sängen. Så då satt jag in henne på toan och när jag var klar öppnade jag dörren så låg hon inne i toalådan och halv sov.