Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 677 ggr
polgara
0

Löp hos honkatt?

Hur snart efter en kull ungar börjar en hona löpa i regel?

Har en kattmamma med 3 ungar på 10 dagar hemma o eftersom jag är emot avel på huskatter (finns tillräckligt många hemlösa ändå) så har jag ingen erfarenhet av detta. Mina egna katter är kastrerade o dennajag har hemma nu fick jag hem för 5 dagar sedan då hon blivit dumpad. Detta är ju som sagt inte min katt så jag vet inte om jag ska lägga ut pengar på att kastrera henne eller om ägaren kommer ta sitt ansvar, tror inte det dock, men vill iaf veta om nån har koll på när man kan kastrera efter hon fått ungarna o när dom kan tänkas börja löpa igen efter att dom fött sin kull.

AnnaKarin
0

Jag har haft honor som löpt när ungarna varit en vecka.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

polgara
0

oj nu är ju "mina" ungar 10 dagar, vill inte ha en skrikande honkatt hemma, det är ju så jobbigt o lyssna på, o stressande även för henne

Hime
0

Det varierar väldiga, allt från en vecka till flera månader. Upplever att många honor löper tätare på somrarna och mer sällan under det mörka delen av året. Kastrera kan du göra så fort ungarna slutat dia. Man kan göra det innan också men det är inte så smart så länge ungarna mjölktrampar då de kan dra upp stygnen.