Namn
Hur ska man gå tillväga för att katterna ska lära sig vad de heter? Kommer det med tiden? Fått hem katterna nu 2 veckor sent pga vägglöss och att ena katten skadade svansen och fick sy så vi fick vänta. 14 veckor är de nu och allt känns bra. De är alla sociala och lekfulla.
Det blev alla tre så vi har hela kullen hemma nu :) är så glad att han som skulle haft den ena ungen inte ville ha den. Känns så bra att de får växa upp tillsammans :)
Använd katternas namn ofta och bara när det handlar om positiva saker, t ex 'kom XX så får du mat'. Använd ALDRIG kattens namn i uppfostrande syfte. Då får det en negativ betydelse.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Min ena kattunge kan sitt namn och kommer när jag kallar på henne. Nu är hon född och uppvuxen hos mig så jag har ju alltid kallat henne de. Och hon är precis som en hund och Bill vara med mig hela tiden och jag säger hennes namn ofta och i posteringar syften. Sen har jag kattunge nr.2. Hon har vi inte haft så länge och hon kan vara lite små skygg ibland. Men hon älskar mat! Så varje gång de ska få mat så slår jag med skeden i tetrapaket och kallar på Livia (som hon heter) och då kommer hon direkt. Även när jag leker med henne så säger jag hela tiden hennes namn.
Min ena kattunge kan sitt namn och kommer när jag kallar på henne. Nu är hon född och uppvuxen hos mig så jag har ju alltid kallat henne de. Och hon är precis som en hund och Bill vara med mig hela tiden och jag säger hennes namn ofta och i posteringar syften. Sen har jag kattunge nr.2. Hon har vi inte haft så länge och hon kan vara lite små skygg ibland. Men hon älskar mat! Så varje gång de ska få mat så slår jag med skeden i tetrapaket och kallar på Livia (som hon heter) och då kommer hon direkt. Även när jag leker med henne så säger jag hela tiden hennes namn.