Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1505 ggr
Inger123
6

Året var 1979..

Året var 1979 på min 38 års dag. Inez min katt och skatt var ute för att leka av sig då jag hörde ett fruktansvärt vrål. Jag sprang  ut för att se vad det var som lät så hemskt. Då såg jag de jag fruktat allra mest. MIN älskade Inez med grannkäringens gula Rufus jockande över sig, jag hade aldrig sett på maken. Och dem som sa att han va kastrerad, bullshit. Jag minns det som de var igår Rufus förgrep sig på Inez, det är något ingen matte eller husse ska behöva gå igenom. Jag hämtade genast kvasten på min trapp i panikens stund och schasa iväg Rufus. Några veckor senare blev de kattungar som tyvärr liknade Rufus. Ni kan ju gissa att jag var lättad när de va sålda de små liven. Inez (nummer 3) blev 15 år och är en av de tappraste katter jag haft. Nu är jag sugen på en Inez nummer sju till minne av Inez den tredje eftersom Inez nummer sex gick bort nyss. Ville bara dela med mig av denna historia, nu 35 år senare. Jag glömmer aldrig 21 september, året var 1979.

MonicaLagerquist
12

Trist historia.

Varför hade du dun fertila honkatt lös ute?

Stolt ägare till tre La permer

Inger123
3

Jo, nu är det så här att min ekonomi var lite ostabil när detta inträffade, men du då kanske var stenrik inte vet jag. Jag prioriterade de pengarna som fanns på grundläggande livsnödvändigheter och sparade till en kastrering. Jag tycket det är ohyfsat av dig att komma och klanka ner på mig och Inez nu när jag har öppnat upp mig och berättat om den fruktansvärda insidenten. Jag blir så less!

Inger123
0

[[pimey]]
9

Det är ju lika mycket ditt fel som grannen som släpper ut en fertil katt!!

[Nelley]
8

Varför skulle det vara grannens fel? Lika mycket ditt…🤔

[[pimey]]
10

Du klankar ju på grannen när du själv inte var så mycket bättre? Du kunde ha hållit katten inne tills du fick råd att kastrera sedan släppa ut henne men det är oerhört sniket att skylla på grannen!

botakt
13

"Tyvärr blev kattungarna lik fadern" Kattungarna valde inte att bli födda. Du satte dem till världen genom okunskap. Så att du kräks på bebisarna som föddes är också fel!

[[Rabbitsforlife]]
6

Läst några av dina trådar här på iFokus nu TS och måste säga att du har väldigt tråkig attityd i de flesta trådarna och ger otrevliga svar.
De flesta som har svarat i alla dina trådar vill bara väl och ingen skriver något för att vara elak mot dig eller klanka ner på dig. Ska man vara på ett forum så måste man förstå att folk kommer ställa frågor för att få lite mer klarhet i hur t.ex en viss situation har hänt och människor kommer komma med konstruktiv kritik. Det är inga påhopp på dig som person.

Hime
8

Klanka ner på något som hände 79 är väl rätt löjligt.. Det var ofta en helt annan stämning om kastrering på den tiden.

[[pimey]]
8

Jo det var en annan syn men TS har en väldigt vriden uppfattning om den händelsen och skyller på andra

Inlägget är låst för nya kommentarer