Savannah katt
Hejsan! Jag är väldigt sugen att skaffa en/två Savannah katter i framtiden. Jag undrar om rasen är laglig i Sverige ( har läst nångonstans att den inte är det )? Och vad brukar prisret ligga på oftast? Är Savannah katterna ovanliga i Sverige? Hoppas någon kan svara på mina frågor =) Mvh. Tessan
De är tillåtna i femte generation om jag minns rätt (dvs att servalen måste vara minst fem generationer bakåt) vilket betyder att de som finns i Sverige är rätt lika "vanliga" tamkatter. Så de jättestora katterna man ibland ser på TV är inte tillåtna. 😉 Du kan googla på Savannah uppfödare i Sverige så får du säkert fram något, tror de kostar ca 15 000 kr. 🙂
#1 okej! :) Såg på en kanal på youtube ett par som hade 2 Savannah katter, blev helt kär då =D
#2 Ja, de är väldigt vackra. Har själv varit sugen på såna katter men vet inte riktigt om jag vill stödja hybridavel, dessutom har jag bestämt mig för att i framtiden bara adoptera hemlösa katter. 😃 Men titta och tråna kan man alltid göra, hehe. Btw är det prank vs pranks youtubekanal du tittat på? Deras Savannahs är så himla söta!
Där var en annons ute på en hankatt på blocket, den kanske finns kvar :) och de va från en uppfödare som inte kunde använda honom i avel längre. Bra att få kontakter där igenom om du vill ha den rasen i framtiden. :)
Tack #4 & #5 ! #3 Japp! =D älskar deras kanaler och Bamboo ( den bruna missen ) och Nylah ( den gråa missen ) är bara för sööööta! 😍