Hur mycket kostar kastrering?
Hur mycket hostar det att kastrera en frisk katthona?
Olika beroende på vart man bor. Ring runt till olika veterinärer runt dig och kolla vad dom tar. Vi betalade 1500 kr, men jag har sett allt emellan 800 och 2000 kr.
//Jessie
som #1 säger olika vart man bor, här i Kalmar betalade jag 1090 kr sist och då ingick öronmärkning.
Om jag kommer ihåg rätt så betalade jag ca 1200- 1300 kronor inklusive öronmärkning för typ 4 år sedan.
Universitetsdjursjukhuset i Uppsala söker patienter till blivande veterinärer ("riktiga" veterinärer finns förstås med vid kastreringen!). Så under terminstid kostar det då 400:- för hankatter och 750:- för honkatter INKLUSIVE ID-märkning och vaccination. Annons härom dagen i tidningen.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

här i Borås ligger det på runt 1100kr, har ringt runt lite o kollat nu när min dam ska kastreras, men nu blevv det 2 pojkar till i familjen o dom ska oxå få sina kulor borttagna så ajg ska se om nån har nått bra paketpris

#4 Tyvärr gör de ju inte flanksnitt så det går bort för min del.
Har fär mig att kliniken i Uppsala som gör flanksnitt tar 1500 för det.
Stolt ägare till tre La permer
#6 Bra info!
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.