Avmaska & vaccinera kull
Skulle vilja ha listat här vid vilka åldrar en kattungekull bör avmaskas, vaccineras och ID-märkas. Vad brukar kostnaden vara? Kan tillägga att modern är utekatt.
Mvh Ellenfyrkant
550 kr kostar det här vid kullbesiktning, per kattunge. Då ingår vaccination, besiktning och chippning.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Antar att det är vid andra vaccination?
Mvh Ellenfyrkant
#2 Vid 8 veckor vaccinerar man första gången och andra vid 12 veckor, precis som med hund 🙂
http://www.kattdags.n.nu/kattens-forsta-ar bra sida tycker jag

Måste säga att jag är riktigt häpen över att det inte går att få hjälp med avmaskningsintervaller och detaljer. Med tanke på hur stenhårt många av er propagerar för kastration av huskatter och händer väl olyckan så ska man ta sitt ansvar till fullo och ID-märka, vaccinera, kastrera hela kullar födda i ladugårdar. Heltokigt att förespråka för en bra sak och vara snabba att tala om när folk tar hand om sina katter fel. Men när någon vill göra rätt finns knappt råd alls att tillgå? Tack Frida för dina svar!
Mvh Ellenfyrkant

Testa din kull med Kolla maskens avmaskningskit så vet du sen vad du behöver avmaska mot.
Stolt ägare till tre La permer
Det går inte att ge generellt avmaskningsråd eftersom hur man bör avmaska beror på hur katterna lever. Den information du söker om avmaskning går att finna på SVAs hemsida.

Men hela kullen bör väl avmaskas iom att modern vistas ute. Är det fel att använda ett bredspektra kullen över? Vilken ålder avmaskar man? Ska det upprepas? Bör mammakatt avmaskas eller ej?
Mvh Ellenfyrkant

Stolt ägare till tre La permer
https://www.apoteket.se/privatpersoner/djur/sidor/Katt_Mask_Kattungeochkattmamma_Allmant.aspx
den har jag utgått efter då våran honkatt hade själv mask, stödhemskatt fd hemlöskisse.

Om ungarna har mask kan de avmaskas (gärna med Banminth som är milt) när de är 4, 6 och 8 veckor gamla. Mamman samtidigt.
På vissa infosidor läser jag detta: Kattungar behandlas vid ca 2 veckors ålder och därefter vid 4,6,8,10 och tolv veckors ålder .
Kattan behandlas samtidigt med ungarna dom två första avmaskningarna.
1 är det inte olika hos olika vetinärer och vart i landet
Hur man bör avmaska sina katter har ingenting att göra med vad man har för veterinär eller vart man bor. Man följer SVAs rekommendationer.
#11 Menar du mig och mitt inlägg #1? Det jag tydligt HÄR, alltså syftar jag tydligt på att det priset här HÄR där jag bor. Alltså det priset och vad som ingår HÄR då TS frågade vad det kostar och då utgick jag ifrån vad det kostar här, självklart får man kolla med sin egna affär men är jämförelse på ett ungefär vad det kan kosta.