Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 697 ggr
Dos
0

Hjälp med monsterkatt!

Hej!

Vi behöver lite råd, Vi har två katter, (en inne och en utekatt) vi har även en kattlucka med chipläsare (så att endast utekatten kan gå ut och innekatten inte kan ta sig ut) Vi har inte haft problem med grannkatter varken på tomten eller som tagit sig in via luckan, tills nu….

Nu är det en kastrerad hankatt (bengal) som bor 5km från oss som hela tiden kommer till vårt område och tydligen gjort det i ca 5 år! men som nu fått för sig att den ska in till oss! Och det här har blivit ett stort problem! Den är så sjukt aggressiv, den sitter och morrar/skriker/fräser vid kattluckan och fast vi skrämmer iväg den så kommer dem om och om igen, Våra katter är livrädda! och attackerar vår utekatt hela tiden, så fort monstret kommer börjar han skaka av rädsla! Jag har under alla år aldrig sett vår katt så här! Monstrets morr/fräs/skrik är så högljutt att det hörs i hela huset! Ikväll ska jag prata med ägarna, för vi orkar inte mer, vi är rädda att han ska lyckas paja luckan och skada våra katter! Och jag som aldrig varit rädd för en katt är livrädd! Men hur ska jag formulera mig? Jag vill inte bli osams utan bara hitta en lösning! Och om de vägrar göra nåt, vad kan jag göra?

MVH
Dos