Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 424 ggr
natha-mjau
0

Misstänker att katten är sjuk

Min innekatt Frans på 2 år har varit dålig i magen av och till, ibland har det varit halv lös bajs och förra veckan var det helt flytande, men det gick över i princip direkt.
Nu idag har jag märkt att magen är väldigt hård och svullen, han är lite seg och äter sämre men han är fortfarande relativt pigg och busig.

Igår såg jag att det var lite blod i avföringen och den var lite lite lös. Det var färskt blod. 

Jag ska ringa veterinären imorgon. Men är det någon som vart med om liknande och vet vad det kan vara, eller överreagerar jag?

Han äter annars väldigt mycket, äter upp den andra kattens mat. Och han är väldigt lättskrämd.  

Inte bytt foder på sistone heller, han äter porta 21 torrfoder och pussy blötfoder (han vägrar äta något annat, ibland går lite cosma/porta 21 ner)

mimåne
0

Jag tycker att man ska lita på sin egen instinkt och säger den dig att något kan vara på tok så tveka inte och ring veterinärkliniken. Ett samtal skadar ju inte, de är säkerligen vana med att oroliga djurägare ringer stup i kvarten om mycket mer osäkrare ting.

Medarbetare på akvariefisk ifokus