Katten åt en bulle!
Hej, är det farligt om en katt äter lite av en bulle med vanilj i?
Jag hade lagt ned lite mindre än halva bullen på skrivbordet, då hoppade min katt upp och tog bullen. Det enda som var i bullen var vaniljkräm, och utanpå var vanligt bröd. Det var såna här Pågen Vaniljgifflar. Hon mår inte dåligt och verkade tycka det var gott, men för säkerhets skull frågar jag:
Är det farligt? ☺️
Jättefarligt…inte!😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Haha vad bra, var lite orolig först 🙂
Det är ju inte bra att ge det medvetet men vår katt (och katten som är på de sälla jaktmarkerna nu) åt tidigare massvis med bröd osv bara hon kom åt (tex bröt hon sig in i frysen för att komma åt majskolvar och bröd men hon lämnade kycklingfilén ifred), jag är ganska säker på att hon fått i sig nått med vanilj också nån gång utan mer problem än det vanliga (dvs diaree).
Har nått konstigt hänt ska man ju alltid hålla lite extra koll men det borde inte vara nått problem (förutom möjligen lite lös mage)
l'm back
#3 Okej, tack!
Låter jag en påse med bröd ligga framme och tina eller har glömt att lägga in den så hoppar den ena direkt på påsen och biter hål och käkar upp brödet……. Suck :(