Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 919 ggr
fredricakarlsson
2014-08-14 19:58
0

Taskigt mot katterna?

Vill bara höra vad ni tycker? Jag hade en kull kattungar och de har nu flyttat. Jag behöll en Och min bror och hans sambo köpte en kattunge. Nu till frågan, är det elakt att ta med min kattunge till dem när jag ska dit? De blir kanske bara jobbigt för dem? Att de ska leka och ha kul tillsammans och sen skiljas åt igen?

Kattmamman45
2014-08-14 21:35
0

Problemet är nog snarare att de glömt varandra och i värsta fall vill de inte se varandra.

fredricakarlsson
2014-08-14 23:20
1

Dem hade inte glömt varandra #1 Tog med henne för att se hur de gick, och de började leka direkt! :) jag ska nämligen passa deras lägenhet och katt i helgen, så tänkte jag att då kan lika bra min kattunge vara där oxå :) och allting har än så länge gått bra, får se hur de reagerar sen när hon ska hem…

Kattmamman45
2014-08-14 23:32
1

Bra! Vilken tur att det fungerade. Kanske går det att genom täta besök få katterna att uppskatta varandra genom livet.

sagan
2014-08-15 23:20
1

Kanske kommer den som blir kvar att ha det lite ensamt när ni åker sen? Sällskap om man är liten är ju något som är bra.

mimåne
2014-08-16 00:21
1

Mina två katter har sedan de var små kattungar följt med till familjen och hälsat på deras katter. De lekte alltid massor vid den tiden men nu när de är över 1 år så är det slut på det. De samsas fortfarande bra och roas av vistelsen ändå.

När de är små är de inte revirhärdade och självständiga på samma sätt som när de är vuxna, de ser bara lek eller fara. Går det bra och katterna är trygga i resan samt vistelsen så är det inga problem. Däremot kan de komma att säga ifrån när de börjar närma sig könsmognad. Men det är ju då det..

Medarbetare på akvariefisk ifokus