Katt med grönt snor
Hej. Passar en katt som andas knepigt och har grönt snor i näsan. Ser lite allmänt slö ut. Den kommer från ett katthem som sagt att detta beror på att katten har pollenallergi. Dock så bor ju katten på 3 våningen och är aldrig ut, trots det tycker jag den blir sämre för varje gång jag passar den. Undrar om det verkligen stämmer med pollenallergi.
/ Hime

Grönt snor låter som om ett besök hos en veterinär vore på sin plats.
Stolt ägare till tre La permer

Låter dom någon form av luftvägsinfektion som absolut bör kollas av veterinär! Pollenallergi tillhör väl inte vanligheterna hos katt, men visst kan de säkert drabbas och ha ont av det även som innekatt på våning tre. Jag hade iallafall åkt till veterinär, speciellt om katten har svårt att andas.
Grönt snor har säkert bakterier i sig, ingen pollenallergi där inte
Har en katt ofärgat sekret som kommer ur näsan är det oftast ofarligt, men grönt är garanterat bakterier i som behöver behandlas av veterinär
Alla djur har rätt till ett drägligt liv
Jag är som sagt bara kattvakt och kan absolut inte ta katten till veterinär. Det finns ingen behandling man kan göra utan att åka till veterinären? Jag vet att ägaren absolut inte kommer ta katten till veterinär.
Då kanske ägaren helt enkelt ska ha gosedjur och inte riktiga djur! Man har ansvar om man ska ha djur!! Det är också lag på att ta djur till veterinär vid sjukdom berätta det för ägaren
#6 Ägaren är mycket medveten om det. Då jag har tjatat vääldigt mycket. Men personen vägrar lägga ut pengar på en katt. Men tack för svaren i varje fall. Känns alltid lite bittert när man inget kan göra och inget man säger påverkar. / Hime
Förstår det TS! Förstår bara inte hur lite man värdesätter ett liv :( oavsett om det är en katt eller nått annat djur!

Om ägaren vägrar ta en sjuk katt till veterinären så är du skyldig o anmäla, du vet om att djuret är sjukt men inte gör nått mer än tjatar på ägaren
Anmäl ägaren!
Passar man ett djur som brukar vara sjukt kanske man får räkna med veterinärbesök. Personligen hade jag inte ställt upp som kattvakt om ägaren vägrar betala för sånt. Jag leker med tanken på att ta katten till veterinären, få intyg och dokumentera allt, och sedan låta kronofogden driva in skulden. Undrar om det skulle funka? Vänskapen lär iof sägas upp efter en sån grej.
#10 Jag är inte kattvakt längre då ägaren kom hem igår. Tyvärr kan jag varken anmäla eller något då det är en släkting till mig som har katten. Länsstyrelsen här är också ett rent skämt. Har anmält annat innan som varit mycket allvarligare. De åkte inte ens ut och tittade :( Trots att jag skickade med bilder. När det gäller katter så känns det som både privatpersoner och myndigheter aldrig tar det så allvarligt. Varför är katter värda så lite?
Tas sånt här inte på allvar av myndigheter så måste man ligga i ännu mer! De måste förstå sin position och allvaret de har i sina jobb.
Medarbetare på akvariefisk ifokus