Bråk eller lek??
Har haft mina kattungar i tre dagar. Jag har aldrig haft katter förut och jag bara undrar om det är normalt att dom typ busar/bråkar ganska hårt? Jag tycker det är lite läskigt för det ser ut ibland som om dom vore osams. Är det normalt? 🤔
Ska tillägga att de är 13 veckor och inte från samma kull men jag hämtade båda hos uppfödaren och de hade då varit tillsammans i två dagar!
Normalt. 🙂
Mina kissar (dom är 5 och 6 år) brukar ha ett uppfriskande slagsmål vare kväll. Kan börja med att dom ligger och slickar varandra. Rätt som det är hugger den ena den andra och slagsmålet är igång, med bett och tassar. Baktassarna sparkar för fullt. MEN dom biter inte så det går hål och klorna är inte framme. Slutar med att de sitter och stirrar på varandra och svansarna piskar. Efter en stund går dom därifrån och gör något annat. Rätt som det är ligger dom och sover tillsammans igen. 😃
Är övertygad om att allt kommer att gå bra. Dina kissar lär känna varandra och gör av med energi. Dom tränar genom sin lek för vuxenlivet.
Lycka till! ❤️
Tack, det känns ju lite tryggt 😃 Det där med baktassarna känner jag igen! Ibland jamar dom till också, och bits utan att det går hål! Igår kväll var dom helt galna! 🤢