Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1364 ggr
HejPåDig
0

Två kattungar från olika kullar?

Hej! Om ca 4 veckor kommer en liten mainecoonkille på 13 veckor hem till oss och vi har börjat fundera på om vi inte borde skaffa en liten kattkompis till honom då vi är borta på skola och jobb på dagarna. Tyvärr är fallet så att hela hans kull är redan tingad så vi kan inte få med oss ett syskon till honom, och det vi då undrar är om det går att föra ihop två kattungar från olika kullar när de är 12-14 veckor gamla? Hur går man tillväga då?

Lexie82
4

Tycker sällan sånt brukar vara några problem. När jag skaffat ny katt då jag redan haft en sedan förut har jag helt enkelt tagit med nya katten hem och sedan låtit dem lösa det där själva. Bara hålla lite koll så att det inte blir för våldsamma slagsmål i början. Men jag tycker generellt att det brukar gå bra att sätta ihop nya katter.

Gladflicka
4

Brukar ju vara lättare att sammanföra två kattungar så tror inte det bör vara några större problem. :)

Felicia1995
1

Tycker det låter jättebra såsom ni tänkt med att skaffa en kompis. Med mötet så är jag också säker på att de fixar det själva. Tror er kattunge kommer finna stort stöd med en i sin egen ålder vid sidan om.. Blir säkert en fin vänskap framåt när de växer upp tillsammans. Sen blir det ju självklart spännande när de är från olika kullar :)

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~