Slog katt med pinne!
Står bakom balkongpersiennerna och tittar på 3 småbarn som håller på att leka med ett par kattungar som bor i närheten… småbarn, pinnar och kattungar är ingen bra kombo… och jag VISSTE att snart så får de för sig att slå! Och visst, jag hade rätt!
Förbannad som jag blev så går jag ut på balkongen och skriker att du slår fan inte djuren! Gud vad arg jag blev!! Gick in och bara darrade av ilska! En sekund senare gick jag ut igen och småbarnen hade gått, säkert pga att de skämdes! Usch vars är respekten egentligen?
Kattungen var jättesöt, sköldpaddsfärgad och långhårig… förstår mig inte på folk!
Dåliga gränser samtidigt som det saknas vuxna som säger ifrån i dagens samhälle. Bra gjort av dig att du vågade säga ifrån!
Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!
Detta går under djuskydslagen tycker du skall anmäla så föräldrana inser alvaret i det! Jag ej för övervakingssamhälet
Om du vet vilka det är kan det vara bra att prata med deras föräldrar. Om barnen inte får lära sig djurvett kommer de fortsätta. De är föräldrarnas ansvar att lära sina barn vett.,, både folkvett och djurvett. Är de arroganta kan du informera dem om att du kommer lämna in en anmälan på dem till länsstyrelsen, sen behöver du inte göra det om du inte vill, men borde får dem att förstå allvaret med att slå djur.
håller med 3
Det ska självklart anmälas, det är varken bra för barnen eller för katterna om det tillåts fortsätta eller om man låter det passera/blundar för det. Vems är kattungen? Jag skulle anmäla till polis och till Socialtjänsten i första hand och se till att prata med ägarna till katterna + med barnens föräldrar.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#5 det var flera kattungar, 4-5 stycken som sitter och trycker inne i buskarna, mammas säger att de har ägare i närheten… inte så vettiga ägare dock. Skulle aldrig våga släppa ut mina kattungar på ett sådant här ställe!!