Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 979 ggr
I want to belive
2014-07-08 21:26
0

hjälp

Min katt smulan är 3 år och har idag kräkts ungefär 10 gånger i hela lägenheten, hon vill inte äta , inte dricka, och hon är jätte hängig… och hon gömmer sig , vill bara bara ifred , är det för att vädret är för hett ? Någon annan som haft samma problem med sin/sina katter ? Jag ska ju självklart kontakta vet om hon inte repar sig väldigt snart .

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

MonicaLagerquist
2014-07-08 21:30
2

Det är nog läge att kontakta veterinären redan nu.

Stolt ägare till tre La permer

tlover
2014-07-08 21:35
2

Jag skulle åtminstånde ringa veterinären nu för att se vad veterinären tror men min helt amatörsmässiga bedömning säger att det finns stor risk för vätskebrist och hon varken äter eller dricker och kräks massor i den här hettan.

l'm back

I want to belive
2014-07-08 21:45
0

Det fanns inte ett enda ställe som hade öppet nu i Västerås.. Vad fan gör jag… :(

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

tlover
2014-07-08 21:49
1

Du kan inte ringa jourveterinär och fråga vad h*n anser?

Däremot tycker jag det låter akut

l'm back

I want to belive
2014-07-08 21:51
0

Jag sökte på jour-vet och det fanns ett ställe som stängde för snart en timme sen.. Eller tänkte du på strömsholm?

tlover
2014-07-08 21:56
2

#5 Jag tänkte mest att det borde finnas nån i närheten (nu är ju närheten lite relativt men jag räknar 10 mil som närheten i ett sånt här fall).

Nu har jag aldrig varit med om nått sånt själv men skulle jag inte få tag i nån veterinär skulle jag försöka att få i katten vätska (tex försöka spruta in i munnen), se till att den vilar och inte är för varm. Sen också packa alls som skulle kunna behövas så att man kan fara in el åtminstånde ringa direkt dom öppnar imorgon.

l'm back

cattisa
2014-07-08 21:57
4

Agria har en telefonveterinär som du kan ringa. Det kostar 60:- per samtal oavsett längd.

Telefonveterinären är tillgänglig  under vardagar 16-24 och helger 7-24.  Telefonnumret är 0900-100 51 61.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

I want to belive
2014-07-08 22:02
0

Tack !

I want to belive
2014-07-09 01:51
1

Vill bara tala om vad dom sa , och jag skulle hålla ett öga på henne inatt om hon skulle spy mer , om hon inte gör det och hon var hungrig så skulle jag ge henne "snäll" mat , och se om hon får behålla det , om hon spyr mer nu inatt så var jag Välkommen till strömsholm akutmottagning, skulle i övriga fall ringa min lokala vet imorgonbitti , det kommer jag nog göra även fast hon är piggare , blir ingen sömn inatt , men vad gör man inte för sina små .

[silkesnosen]
2014-07-09 05:19
0

Det kan vara en hårboll som har fastnat och då är det ganska akut. Om hon inte börjat må bättre nu på morgonen, så åk in!

annieolin
2014-07-09 10:07
0

Jag litar inte på Agrias jour längre efter att de bad oss att avvakta med vår kisse. Vi åkte ändå och det visade sig att hon hade infektion och var väyskefylld (efter kastration) då det blev till att sätts in drenage! Hade vi väntat som de sa så vet man aldrig hur det hade gått :(

tlover
2014-07-09 10:12
0

#11 Nog för sånt är ju väldigt svårt att veta över telefon också. Jag har varit med om att 1177 har gjort "fel" tex.

l'm back

I want to belive
2014-07-09 11:28
1

Jag ringde till strömsholm i eskilstuna, jag har en tid nu kl 14  på västerås Djurklinik …
vet någon om hur mycket det kan kosta ? om vi säger att hon nu skulle ha ett föremål som blockerar eller en hårboll , undersökning + "ingrepp" ? förstår väl att de är svårt o säga..
jag tänkte på om någon hade gjort något dylikt med sin katt.

I want to belive
2014-07-09 16:43
2

Vill bara uppdatera lite , smulan som min katt heter har blivit undersökt, vanliga rutin grejer som puls , hjärta, svalj, hon hade tydligen en tand som hade växt lite på sniskan, men inget hon inte tog skada av , bara den undersökningen med tanden tog 40 min , dom kände runt mage och så om hon hade ont , men hon visade inga tecken på smärta , hon har fått dropp och nu ett diet foder för att sakta komma igång med matsmältningen och hoppas på att allt ska komma igång med tarmarna också , kräks hon upp detta under kvällen eller natten så är det röntgen som gäller , om de blir operation så blir det raka vägen till strömsholm.. Hoppas på allt i världen att min kärlek frisknar till och att det bara är något i matväg hon har ätit som gjort henne magsjuk.. och att inte är något som blockerar hennes tarmväg..

Saffran0Spice
2014-07-09 16:57
2

#14 håller tassar och tummar för er 🌺
Styrkekramar!

Gladflicka
2014-07-09 19:05
1

Usch vad tråkigt.. :( Håller också tummarna och hoppas att kisen blir bra snabbt igen!