Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 3708 ggr
[Marro98]
1

Man vet att man är kattägare när man..

Snor en lek från gerbil iFokus ^^
Tror att alla fattar den här leken? Flört

Man vet att man är kattägare när Kattsand ligger i hela huset ^^

Slashignore
14

… när man kan sitta och äta macka i ena handen samtidigt som man tömmer kattlådan med andra handen. Multitasking.

+ … när man inte längre tilltalas vid sitt namn på jobbet utan heter "crazy cat lady"…

[Marro98]
9

Man vet att man är kattägare när man hittar vardagsrums mattan i köket XD

(Så kan det gå när man har två hyperaktiva kissar)

yve2
16

När man vaknar stel efter att ha legat blixtstilla i en obekväm ställning hela natten för att inte störa katterna…..

När man vaknar av andnöd och upptäcker att man har 2 katter på bröstet

It's a cat's world… adjust! :)

viktoria91
6

Man vet att man är kattägare när man hittar tygmöss i skorna.;-)

[PysselMatten]
3

Man vet att man är kattägare när man hittar halvätna vildkaninungar i hallen… *vassego matte, present till dej. Krrrrrrr* ;-)

Zepp
20

Man vet att man är kattägare när man köper en bredare säng för att man skall få plats själv! Skrattande

Självklart får man ligga på snedden för den ena katten ligger vid fötterna och den andra vid huvudkudden.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Zlarviig]
6

Man vet att man är kattmänniska när man vaknar mitt i natten av att något klöser på dörren…

Man vet att man är kattägare när man hör springande små tassar så fort man ska göra en skinkmacka. Tungan ute

Tarotstollan
5

Man vet att man är kattägare när man hittar "halva" julgranen i sängen, när man skall gå och lägga sig! (Innan jag skaffade plastgran.)

Eller när man vaknar mitt i natten vettskrämnd och undrar vad det är för något som ligger nere vid fötterna under lakanet, ofarliga julkulor, pipleksaker, piprensarleksaker eller det äckligaste av allt en av dem hade kräkts upp halvsmältna hårdisar som jag inte märkt när jag gick och lade mig Foten i munnenSkrattande! Det satte jag fötterna i, efter att jag somnatSkrikandes!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Whirlie
3

… jobba hemmifrån innebär att man sitter i soffan med datorn i knät och en hand får sköta tangentbordet medan den andra klappar katten.

Det där med skinka stämmer här också. hon som hör när man tar ut den ur kylskåpet till och med!

[tlundegard]
6

..När man kommer helt död till jobbet pga katten som har krävt uppmärksamhet hela natten. ..När man inte kan lämna hårsnoddar på nattduksbordet utan att ha dom uppätna efter två sek. ..När man tar jobb som portvakt.. I sitt eget hus!

LinaLj
3

…När halva soffan tas upp av kattens korg och det råder strikt förbud att flytta på den. Det är ju kattens plats….

… När det finns klädrullar i nästan alla rum i huset.

Gatukorsning
4

….när man vaknar av ett duns och ett krash mitt i natten.

…när man missar tåget/bussen till jobbet för att man har upptäckt att man har katthår överallt på kläderna.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Anita N
3

När man inte blir förvånad att det ligger vatten på golvet. Jodå min MCO kille älskar att slabba ut allt vatten han hittar.

Glad Skåning

Gatukorsning
3

…när det ligger uppkräkta hårbollar på de mest besvärliga ställen att städa.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Andina
6

… när man måste öppna Lejonporten (ytterdörren) flera gånger om dagen, trots att Kattluckan finns alldeles intill…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Slashignore
23

… när man kommer hem från jobbet och hälsar på katterna men råkar glömma sambon…

[Zlarviig]
4

Man vet att man är kattägare när man vaknar på natten och känner att något biter en i stortån..

eller när man vaknar på natten och det första man ser är en katt som står och trampar på ens bröstkorg…

[Emma--]
7

…när man har haft en kattrumpa alldeles för nära ansiktet (eller i värsta fall haft rumpan i/mot ansiktet)

Jessicahagstrom94
4

ni har sagt mycket, men jag säger det som inträffar där jag bor med två katter på båda ställena.

- när man sitter och äter macka, fast man får inte äta i lugn och ro för att man har en katt bredvid sig som tigger.
- när man vaknar av att det är kattrace inne i rummet.
- när man skrattar ihjäl sig varje dag åt något katterna/katten gör.
- när man sitter och är orolig att en blomkruka ska åka i golvet
- när man hellre leker med katten än tittar på tv/datorn.
- när man gärna tar med sig katten ut när det är fint väder.
- när man INTE tycker att det är fånigt att gå ut med en katt i koppel.
- när man har ärr efter rivmärken från klorna.

[Zlarviig]
18

Man vet att man är kattägare när man får panik om det sätter sig en fluga på blomkrukan… Tungan ute

Pawprint
3

…Inte längre säger emot katten som vill sova med dig under täcket :P

Rafflan
3

#20 haha så sant XD

[Zlarviig]
6

Har visst glömt en av dom viktigaste Förvånad

Man vet att man är kattägare när alla kläder man äger är fulla med katthår Glad

Rafflan
7

ser inte att någon nämn…

* katthår i maten (speciellt smöret)

Lusthan
2

När man försöker plugga men katterna talar om att klockan minsann är fem och det är dags för de att äta genom att försöka gosa sönder en och lägga sig på tangentbordet. (har just nu fyra stycken katter som sitter runt mig och spinner högljutt och väntar på att jag ska lyfta arslet mot köket..) Tyst

[Emma--]
8

..när man försöker läsa en tidning och katterna envisas med att sitta mitt på tidningen.

[PysselMatten]
6

…när man inte kan somna på kvällen utan ljudet sin spinnande pälskling

[Jaazoo]
12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… när katten bestämmer hur länge man får sitta vid datan, för att hon vill in och lägga sig.

[Jaazoo]
12

…när man får varna gästerna för "klumpen" i soffan

[Zlarviig]
11

Man vet att man är kattägare när man försöker skriva en mening men var tredje bokstav följs av "df" eftersom katten ska stryka sig mot ens ansikte och står med ena tassen på tangentbordet…

"Jagdf hetdfer Jesdfsicdfa"

marabo_
2

när man blir väckt kl 8-9 på morgonen av att katten jamar och ska ha mat nu…….

..när man klappar sin katt så att armarna värker……

[Jaazoo]
13

… när man sparar på stora onödiga kartonger!!

[Jaazoo]
10

… när man hittar något hårigt och fläckigt i diskmaskinen som inte hör hemma där Flört

Ratzo
2

Man vet att man är kattägare när man alltid har dörren till sitt rum stäng för att katterna kommer in och stör.

I can't drown my demons, they know how to swim.

[Jaazoo]
6

… när man har nät på balkongen!

Andina
11

… när man inser att man pratar så konstigt! Konstiga hittepåord och konstig röst och pjaaataj som en liten beeebisch…

"lilla pöööta loppeloppan, e du huuungrig? Heeej töööting, va' vill duuuurå? puttenuttloppelipoppan"….

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

[Zlarviig]
3

Man vet att man är kattägare när man plötsligt hittar en katt i smutskskåpet, under täcket, i byrålådan, i garderoben, i badlakan eller inrullad i ett mysigt överkast som råkat ramla på golvet… Flört

(Tarzan var en mästare på att öppna smutskåpet och gräva ner sig bland alla kläder. Man blev van vid att se ett par lysande kattögon när man skulle kasta in sina smutsiga strumpor…)

Andina
2

(#37)… :)

… när man inser att kläder som ska tvättas doftar väldigt gott för en katt och är världens bästa leksaker att slita, bita o riva i!

Pawprint
1

…skaffar en katt

marabo_
3

…hittar lite kattgodis/fodder i fikan!……

[RMSLiners]
2

…när svarta kläder inte är hårfria oavsett hur många gånger klädrollern åker fram.

ElinaPersson
13

* När man varje kväll bäddar om sängen och sopar bort sand på grund av att katterna springer i den och röjer. * När man sätter snören runt 5 lådor för att katten går och öppnar lådan och kryper in bakom (inuti skåpet) * När man aldrig får duscha ifred utan har en katt som leker med vattnet. * När man inte kan spotta ut tandkräm utan att hålla i 2 katter som tycker det är skitskoj att dyka i skummet. * När man inte kan äta med tallriken på bordet då katterna står bredvid och försöker tigga. * När man ständigt fäller ner toalocket för att inte katten ska bada. * När man går baklänges ut för dörren för att katterna är nyfikna och vill följa med. * När man inte kan bädda utan att få katten under lakanet. * När man har rivmärken över hela kroppen för att katten petar in tassarna under täcket på natten. * När man väljer en skön position när man somnar för att katterna lägger sig på en. * När man helt plötsligt kan kattspråk och konverserar genom att jama och låta likadant som katten. * När man ständigt får trycka backspace då katten kliver på datorn och funderar varför man ber dom flytta på sig. Haha kommer säkert på mer men allt detta stämmer på mina katter :D

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Zepp
4

Man vet att man är kattägare sedan man fått Borelia för tredje gången! Foten i munnen

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Dors1
2

Man vet att man är kattägare när man väcks mitt i natten av att kisen vill ut.. och när man ska släppa ut henne, så leker hon kurragömma med en…

[PysselMatten]
6

…när man glömmer köpa bröd i affären och köper paté till katterna istället

*minne som en guldfisk*

Ratzo
5

Man vet att man är kattägare när man är på dåligt humör och känner något mjukt stryka sig mot kinden :).

I can't drown my demons, they know how to swim.

[Zlarviig]
2

Man vet att man är kattägare när man får katthår i foten så fort man går barfota… Obestämd

Andina
5

… när man i nattmörkret trampar på nå't mjukt och tror att det är mattan som någon skrynklat ihop - innan man inser att det är en liten kattsvans som sitter på en förbittrad katt!

[RMSLiners]
10

… när mysstunderna är fler med katten än sin partner.

Tarotstollan
6

Man vet att man är kattägare om man plockar katthår ur maten och "bara" säger att det är katthår och fortsätter att äta, medan om man hittar ett människohår i maten funderar på att kasta all mat.

natalia_mb
15

man vet att man är kattägare när man går och lägger sig lite tidigare för att kissen står på sängen och jamaaaar för att säga till att nu minsann är det sov dags! haha ;)

Millann
5

Man vet att man är kattägare när man: - Får dammsuga minst en gång om dagen och ändå ser det lika stökigt ut som innan, nästan så man misstänker att det är katten som producerar all damm och smuts på golvet :) - roar sig med att räkna hur många hårstrån man ser fara i luften förbi en under en viss tid :) - när man hittar tuggmärken på blombladen. - när man inte köper blommor och växter man inte är bomb säker på att är ogiftiga. - när man knappt längre känner lukten av en sprillans nylagd ruka som katten tyckt varit för jobbig att krafsa över ;) - slutar köpa möbler man tycker är fina och köper det billigaste och mest hållbara man kan hitta ;)

[PysselMatten]
1

…när man ALLTID har sällskap ner i tvättstugan ;)

[Jaazoo]
4

… när man springer runt med ett snöre i hela lägenheten!

Myrrami
0

#42 Haha ja det märks att du har bengaler där hemma ,)

[PysselMatten]
2

…när man lär sig virka för att katten ska få fler leksaker ;)

Andina
10

…när man skottar extra gångar i snön (till katten) innan man skottar sina egna gångar för att kunna ta sig fram i snön…

Andina
4

… när man hittar en skrikande och livrädd katt uppe i tallen utanför huset när man kommer hem en mörk o kall höstkväll - och man se'n sitter och spenderar timmar vid foten av trädet i väntan på att den lilla stackaren ska våga börja hasa sig ner.

Bild: Photobucket.com

Tarotstollan
4

….hellre kommer för sent till jobbet än springer ifrån katterna utan  fräsch mat och nytt vatten.

Skyllde på att jag försovit mig Oskyldig!

Destany
4

När man helt plötsligt känner dig iaktagen o 3 katter sitter o stirrar på en. När sambon blir riven och man säger bråka inte med katten.

Jessicahagstrom94
2

orkar inte kolla om någon tagit detta.

när man kollar ner varje gång man ska stänga en dörr så att katten inte är där.

[PysselMatten]
2

…när man blir väckt mitt i natten utav någon som är pigg och vill leka

Tarotstollan
6

…. när man inte kan gå hemifrån utan veta exakt var de är någonstans och att de inte är instängda någonstans av misstag.

Nicollan
2

… när man alltid irriterat sig på människor som pratar bebisspråk och "förlöjligat" rösten, men sen plötsligt inser att det är exakt så man pratar med sina katter.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Tyrisen
3

När det ser ut såhär vad man än har framför sig (i detta fall skulle jag fota en grej i ljuslådan som katten självklart måste lägga sig i).

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

Tyrisen
4

… när man letar efter en filt till sig själv och kommer hem med en dyrare, som man köpte för att man visste att katten skulle älska att ligga på den Glad

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

[Zlarviig]
2

Man vet att man är kattägare när brorsan har fest och man hör alla gäster säga "Åh titta en katt! Oj, en till katt! Titta vad söt den där är!"

kattöga
4

….när man funderar på att bygga ut för att katten som äger mig ska få det ÄNNU bättre…….

….när grannarnas katter och hundar som retas med katten är otyg medan ens egen katt är höjd till skyarna…… (ja ni vet "mina barn och andras ungar")

….när man dammsuger på sena kvällen/natten eftersom man inte vill skrämma iväg den lilla 4-beningen……..

(Vicken rolig tråd!)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

ElinaPersson
9

…. när man inte kan gå på toa och stänga dörren utan att båda katterna är med in, det blir ett himla gapande utanför annars….

…. när man stängt dörren till toan innan man går och lägger sig och sen inser en stund senare att det fattas en katt, som då självklart sitter kvar tyst inne på toan i mörkret….

…. när man möblerar efter katten, vadå inreda? här går kattens välmående först!

…. när man jämt har en sopborste i handen för att sopa upp all den sand som katterna drar med sig under tassarna….

…. när man ser till att kattens saker betalas först, blir det knapert i budgeten så är det matte som får snåläta….

…. när familjen kommer för att hälsa på katterna och inte en själv….

…. när man skojar om att "killen som lyckas betyda lika mycket som katterna, tänker jag gifta mig med"….

…. när man till slut mår så dåligt över att sitta ensam på balkongen att man nätar in den så att hela familjen är samlad….

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

ElinLindberg
5

… När man måste diska direkt efter maten så ingen obehörig ska få i sig rester. … När man måste dubbelkolla att barnlåset för spisen är på - även fast man inte har barn … När man måste gömma undan sladdar för att de inte ska bli sönderbitna …När man vill se på tv och istället får se en katt som måste sitta precis framför:) Rolig lek:)

Tarotstollan
2

När man nästan alltid går i långärmat eftersom folk undrar vad man gjort på armarna, där katterna "råkat" riva en rejält!

[Lilyz]
7

…. när man lagar mat och ser katthår i maten men inte orkar ta bort det för att det ändå "bara" är katthår..

… när man spar alla kartonger till saker man har köpt för att katterna tycker de är så roliga, även om de redan har flera sedan innan. Tillslut är hela hemmet knökfullt.

… när man blir alldeles förskräckt varje gång man råkar trampa på något mjukt och blir lättad när man ser att det bara är en leksaksmus/mattkant/strumpa/whatever.

… när man tar alla chanser man får att trycka fingret mot en kattnos, ofta samtidigt som man gör en ljudeffekt. *bopp*

… när man tycker det är något speciellt att hitta ett långt morrhår liggandes någonstans, så man liksom vill visa upp det för någon.

… när  man pussar en kattnos och tycker det är gulligt när den är lite fuktig! 😃

MolnBlomman
6

… när man sitter kvar kissnödig i soffan bara för att man har en sovande katt i knät.

[varg74]
2

när man har möss och råttor och ödlor döda o levande i huset

[varg74]
1

när man har en katt som jamar på naten och de två slås

zingo30/8
2

…när badrums golvet är sandat!!

[TanatosNyx]
4

… när man smyger runt som en ninja med den nytumlade tvätten!

Wellcraft
3

katthår i munnen, katthår i maten, katthår i drickan, katthår i luften, katthår på kläder,  ja katthår överallt.

man vet också att man är kattägare när man vant sig vid att behöva gå upp 3 på natten bara för att öppna dörren till huliganen som rivit på dörren i en kvart.. och det enda huliganen gör är att gå ett varv i rummet för att sedan vilja gå ut igen.. om och om igen.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[TanatosNyx]
2

.. när man kommer på sig själv med att sitta och jama/mjaua. (Eller säga MÄÄÄH om man råkar vara en kat.IV ägare)

Lenaha
5

.. när man hasar med fötterna istället för gå normalt för att inte riskera trampa på en katt när man ska kissa mitt inatten!

jennyydd
2

när man måste ringa brandkåren för att få ner den livrädda katten som sitter längst upp i ett träd..

Bizi
2

Man vet att man är kattägare när man sitter hos gynekologen o denne säger:"ja just de du hade katter ja, hur är det med dom?"

Marvel-lous
2

…man ser katthåret ligga där i maten men rycker bara på axlarna och fortsätter att äta - utan att plocka bort det.

Tarotstollan
4

….när man ser en hare på gården och  lyfter upp katterna för att de skall få se något nytt och intressant.

Sen sitter de i fönstren i timmar och spanar efter sådana där roliga "hoppiskutt"!😃

Myrrami
2

….när man önskar sig en större kattgård och presentkort i djuraffären i födelsedagspresent.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.