Kattförlossning
Vår katt är dräktig och i natt började hon visa symptom på att det var dags för förlossning. inget hände under natten men i morse fick hon vad som såg ut som värkar och krystade ut en lite blåsa , detta har hänt en gång till nu och hon äter upp den direkt. Är detta normalt ? vi är oroliga då hon är väldigt trött och sover mest just nu.
Ring en veterinär och rådfråga - har det gått mer än 6h efter att katten startat utan ungar så hade jag nog åkt in med henne.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Ta henne till vetten!
Det finns en chans att ungarna kommer dö i henne om hon inte får ut dom.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
ok tack !

Det låter som om hon fått ut tomma fostersäcker. Så länge honan mår bra och inte har feber så skulle jag avvakta.
Mata honan med lite äggula gärna med lite extra druvsocker.Eller ge henne mjölkersätning med lite druvsocker.
Vilken dag är hon på?
Stolt ägare till tre La permer
För saga tog det hela natten innan alla ungar var ute börja vid 10 och sista var ute 07. Det är mycket olika hur länge dom har verkar. Har du förberett något bo till henne?
Visst kan man ringa o rådfråga vetten men som 4 nämner så länge hon inte har feber o verkar må bra så skulle jag hålla henne under uppsikt och ge det Monica tipsar om. Låter som bra tips som ger energi och ork :)

Hur går det?
Stolt ägare till tre La permer