Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 973 ggr
nellsve
7

Kattungens dagbok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

På Onsdag skall vi hämta våran lilla älskling. Jag (eller ja, alla i familjen) har läst om allt - veterinärer, uppfödare, katt folk i allmänhet, katthems personal, läst på internet och i läst hur många olika böcker som helst. 😃

Hur som helst, här tänkte jag göra en liten tråd om hennes utveckling och vad som händer lite om dagarna. ❤️

Hona eller hane spelade ingen roll för oss, huvudsaken var att h*n var framåt, glad, pigg, frisk och busig som en kattunge skall vara. Kändes som hon var rätt för oss. Hon var den som var mest framåt i sin kull. Hon är n helt "vanlig" bondkatt med färgerna svart och vit. Fodret som jag köpt är Royal Cain för kattungar. Verkar vara ett bra foder och kommer fortsätta med det fodret om hon tycker om det. Självklart skall jag få lite foder från uppfödaren så det inte byts för fort. 🙂

Det mesta är inköpt och klart bara lite saker kvar som skall köpas. Har köpt ett kattungepaket där det ingick till exempel en mapp där man kan skriva ner alla viktiga saker som händer genom hennes liv.🙂

Hon kommer att heta Diva, o någon undrar. 😉

(uppfödaren skickade bild på henne, lägger upp den också🙂)

Hälsningar NellieHjärta

[Emma--]
1

Ska bli spännande att få följa henne 🙂

nellsve
0

Första-hjälpen väska, 49:- från Granngården. ☀️

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
0

#1 vad kul! 😃

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
0

Mat & vattenskålar från Grizzly Zoo för 329.- 🌈

Hälsningar NellieHjärta

Denna kommentar har tagits bort.
nellsve
0

Elementbädd, kommer inte ihåg hur mycket den kostar. Men från Grizzly Zoo.🌺

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
0

.

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
1

Royal Cain kitten kattungs foder. ✉️

Hälsningar NellieHjärta

[Emma--]
0

Länka hellre, tar bort bilderna pga copyright 🙂

nellsve
0

Kattgodis från Dreamles med Oxkött.⏰

Hälsningar NellieHjärta

[Emma--]
0

Det var inte dina egna bilder eller? Som sagt, kommer ta bort dom pga copyright, men länka gärna istället om du vill. 🙂

nellsve
0

Klösbräda från ÖoB 79:- 🎈

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
0

Jaha, tack okej då vet jag. :) Ska länka i fortsättningen :) Är det Ok att ta egna bilder? :)

Hälsningar NellieHjärta

[Emma--]
0

Jadå du kan ju ta egna bilder på sakerna istället. 🙂

Caifig
3

Så roligt! Låter som om hon kommer få ett toppenhem!! Utan att förstöra tråden så ville jag bara säga att RC inte är något toppenfoder, tyvärr (http://katter.ifokus.se/articles/4d714a68b9cb46223905efec-grundlaggande-kattmatsvett-del-1?4d7123e4b9cb462141044854-1

http://katter.ifokus.se/articles/4d714947b9cb46223905e116-grundlaggande-kattmatsvett-del-2?4d7123e4b9cb462141044854-1)

Lycka till med sötnosen :)

nellsve
0

Tack! Ska läsa tråden du länkade om  nu😃

Hälsningar NellieHjärta

Caifig
0

Finns massa mer matnyttigt om du vill ha! :)

nellsve
0

Okej, haha har inte hunnit läst men ska läsa den med en gång :)

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
5

Så nu har vi fått hem henne. Samma dag som vi fick hem henne fick hon bekanta sig vid miljön o.s.v. Men i Torsdags så fick hon sitta i knät ett litet tag. Torsdagnatt fick hon sova i sängen dom där sov hon några timmar under natten (sov under täcket haha! 😄) sen lyft vi upp henne i sängen (fast över täcket) på morgonen där on sov och njöt hur länge som helst. 😘 Igår satt hon i mitt knä i hela TRE TIMMAR. Både lekte och låg och gosade medans jag jobbade. 😊 Kommer bilder inom kort!

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
3

Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev här. Men allt har gått bra. Hon är supertam! Hon leker med än någonsin just nu. :D nu kommer lite bilder :)

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
1

:)

Hälsningar NellieHjärta

[varg74]
0

mat skålla o vaten köpper man på lopis i alminum eller ståll 10-15 kr styck hupp där spara man pengar varför måste allt vara nytt

[varg74]
0

mat skålla o vaten köpper man på lopis i alminum eller ståll 10-15 kr styck hupp där spara man pengar varför måste allt vara nytt

nellsve
1

Det går självklart också. Känns bättre med nytt, om man inte vet vad det är för katt som använt skålarna innan vill jag helst köpa nytt. Annat om det är ens egen, att man använt den till föra katten🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂😃

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
0

😃

Hälsningar NellieHjärta

nellsve
2

alla  bilder med rosa bakgrund är från dag 2:)

Hälsningar NellieHjärta

ElinLindberg
1

#28 vilken sötnos:)