Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 925 ggr
Sherlocked
1

Hur använder er katt klösträdet?

Lugnt på jobbet, började bara fundera på hur olika det är hur katter använder sina klösmöbler. Min katt t.ex. sov helst i hängmattan, aldrig inne i "kojorna", och hon växte snabbt ifrån att direkt vilja leka i trädet. Min systers ena katt gillar att klättra upp och ner längs stammen, mina föräldrars katter vässar bara klorna där och kan på sin höjd sätta sig högst upp och titta ut, men är inte direkt roade av den annars. Så ni andra, hur använder era katter det helst? Var det ett bra köp, eller står ni där nu med ett majestätiskt klösträd som skuldsatte er tio år framåt, som katten totaldissar? ;)

Dt1
0

Jag fick ett klösträd, men mina katter var inte speciellt intresserade av det. Sov väl i kojan några gånger, klöste aldrig, så efter ett år gav jag bort den.

Så för min del är det detta som gäller;

Äldre slit och släng möbler som de klöser på, sen gillar de att klösa på kartonger, så varje månad ungefär får de en ny kartong att sätta klorna i, hehe. Väldigt populärt! 😃

SuperLimm
0

Det varierar lite hur mycket de är i sina klösmöbler. Jag har en halvstor hörnmöbel där ena katten sover väldigt mycket. I den hänger även en liten mus (skinnfåldd sedan länge) i ett gummiband som båda leker mycket med.

Det andra klösträdet jag har går ända upp till taken. där springer dom upp och ner ganska mycket, jagar varandra endel också. De slåss ibland om vem som ska sova högst upp under taket. På den finns två "korgar" där ena katten sover ganska mycket i perioder.

Mina katter är iaf i sina klösmöbler dagligen men vissa perioder oftare än andra :)

Kan tillägga att min minsta (och äldsta) katt är i kojorna på samtliga möbler ibland när hon är extremt busig eller när hon vill gömma sig för den andra katten och sova ifred om han stört henne lite. Eftersom hon är svart ser man bara ett par gula ögon som stirrar på en när hon är där i. Det har hänt att jag sprungit runt i hela lägenheten och letat efter henne när hon sovit där i :)

Mvh Linn

Afturelding
0

Vi har ett takhögt träd med en hängmatta och en koja. Vår ena katt sover i hängmattan varje dag, ofta med sällskap av vår andra som står under och försöker bita henne för att få leka. Båda två klöser, men ingen använder kojan.

Vår andra katt sover hellre där vi är, ofta i soffan men även på köksstolar, mitt på golvet osv.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

fossingen
0

Mitt klösträd är väl använt. De sover på det, klöser på det, de har blitt så raggigt att jag snart måste köpa ett nytt.

Myrrami
0

Jag har ingen koja i mitt men de sover på avsatserna, klöser och leker i det.