Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 7192 ggr
annly362
0

Könsbestämning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan någon vara snäll att hjälpa mig med könsbestämning på denna kull birmakatter? Har redan pratat med 2 uppfödare och vi tycker nästan olika allihopa?

Tycker mig dock se skillnad på dem, men ska inte tala om vad jag tror mer. De är 2 veckor gamla, och 4 katter.

annly362
0

nr 2

annly362
0

nr 3

annly362
0

nr 4

dermot
0

#1 är hona resten hanar tror jag!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

annly362
0

Ok, tack för hjälpen, är du säker på din sak?

dermot
0

Våra såg ut så, helt säker :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Forest]
1

Tycker det är lite svårt att se könen med. Tycker 1 och 3 ser ut att vara av samma kön.  och 2 och 4 samma kön. Jag gissar 1 och 3 hanar 2 och 4 honor men det var flera årsen jag såg kattungar därbak o gissade kön, då gissa jag bra men det var längesen nu 🥵

annly362
0

Ok, ja dessa verkar vara så svåra, säger alla som sett dem.

IceJossan
0

Jag tycker det ser ut som springa nära analen på alla utom nr 2, att de alltså är honor och nr 2 är hane. Svårt att se på dem :S

OberonsMatte
0

Jag skulle inte bli förvånad om alla är honor! Hur gamla är de? (aha 2 veckor såg jag nu…)

Sajtvärd Katter iFokus

annly362
0

ok, då har jag fått många bud, detta verkar bli svårt…

annly362
0

På bilderna 1 o 3 är det ingen springa mellan de där "bubblorna" utan det är en liten öppning längre ner (syns på bild 3). Kan det vara hanar då? Men jag tycker att avståndet till denna öppning är lika långt på alla katter…

marabo995
0

Lånar tråden, snälla hjälp mig bestämma könen!

LÄNK TILL MITT INLÄGG MED BILDER

AnnaFagerell
0

Inte lätt med bilder. Honor har nästan inget hår mellan öppningarna och har kortare avstånd mellan "hålen" äv vad hanar har. Hanar har ofta mkt mer hår mellan

Medarbetare på djurskydd.ifokus

sweety92
0

Kan du inte ta bild när de ligger uppochner ist lättsre att se då 😀