Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 914 ggr
jennyydd
0

Inne OCH utekatt?

Nu är det så att jag bor i lägenhet inne i stan och kan därför inte ha min katt ute, men vissa helger och nu under sommaren så åker jag hem till mina föräldrar (bor själv på veckorna när jag pluggar). Dom bor i ett hus i en liten by och deras 3 katter är utekatter. Jag undrar om ni tror att det skulle gå att låta min katt gå ut när jag är hos mina föräldrar men att han är innekatt när vi är i lägenheten? Är rädd att han ska bli olycklig om han märker hur härligt det är att vara ute och sen måste han vara instängd ibland.. Eftersom vi har kattlucka hos mina föräldrar så blir det lite krångligt att hålla han inne när vi är där. Vad tror ni?

Zabbio
1

Risken är att han försvinner om han släpps ut borta från hemmet.

Om han kommer sakna det eller inte är svårt att säga. De flesta a mina går inte ens att tänka på att stänga in, de vill vara ute. Men jag har också haft katter som absolut inte vill ut och springa mer än möjligtvis på nåder en vända runt huset. Och någon som verkar tycka att det är väl ok, men inte har något direkt behov av att vara ute. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

VildaVittra
2

Det går alldeles utmärkt om du väntar ett par dagar första gången hemma hos dina föräldrar så han börjar känna sig hemma.

Det blir ju som när folk åker till sommarstugan och där låter katten gå fritt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jennyydd
0

#1 Fast nu är han ju van att vara där eftersom att vi åker hem några gånger i månaden. Jo jag vet ju att det är olika hur mycket dom gillar att vara ute, men jag tänkte om man kan vänja han vid att han får vara ute där och inne här? Vill ju inte riskera att släppa ut honom och sedan inte kunna ha honom i lägenheten :)

jennyydd
0