Kompostagaller till kattungar?
Finns det något liknande kompostgaller som är lägra och inte har så pass stora masker som kompostgaller har? Just nu har jag kattungarna i mittsomrum och man kan säga att det är fyrkantigt och på två av sidorna i rummer har jag bla en kista, och bänk med akvarie på och jag vill inte att kattungarna ska gå där bakom och så. och så tänkte jag att man kunde sätta upp kompostgaller eller något liknande så de inte kommer bak där? Någon som har tips? :)
De klättrar på galler oavsett maskstorlek. Det är bättre att hägna in med exempelvis plastglas. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag tänkte mer så att de inte kommer igenom hålen eller "hänger" sig i dem eller fastnar.. Det blir lite svårt att fästa de skivorna, de kommer väll trilla om kattungarna går emot… Men kom på att jag kan sätta tex karton längst ner på kompostgallret så länge tills de blir större, för så kan de verken komma igenom eller klättra över eller fastna :p

Vi klädde in kompiostgaller med målarpapp när vi hade kattungar för några år sedan..
Är det så hål kan du ju tejpa över med silvertejp. Eller tejpa fast tyg.
@Mpajunen på Instagram
Smart! Ska göra så! :)
Varför inte snickra ihop en låda bara? Plast och tejp skulle jag nog inte våga använda då vissa katter äter det.
Plåtfirmor och smidesfirmor kan ha stabila galler med mindre maskor. Vi köpte galler med ca 3x3 cm rutor.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Man kan även sätta ihop två kompostgaller med buntband, överlappandes, så att de bara blir 2,5cm breda springor :) Så har jag det på en kaninbur.
Sen kan man sätta en bräda över kanten så blir det svårare att klättra över eftersom brädan gör att de behöver hänga upp-och-ner lite. Men det är klart att det går om de envisas.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#8 vad ska jag ha en låda till? #9 känns dumt men vill inte lägga ner allt för mycket pengar på sånt som bara kommer användas i någon vecka. Detta är inte heller mina egna katter och håller just nu på att köpa saker till en nät dörr som jag ska bygga.. (Inte lätt att få ihop alla pengar nu när man är en fattig student) ;) #10 de var ju också smart! ;)
Jag har använt papplådor som jag tagit isär o fäst ihop flera stycken. typ flyttlådor. Bara att bränna upp sedan. Aa.
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.