Hur gamla blev era katter?
Min katt har fyllt 17 år, men det märks inte på henne. Hon är pigg och glad fortfarande.
Hoppas hon lever länge till.. ❤️
Hur gamla blev era katter?
fick ta bort en av mina ganska nyligen, han blev 18 år. bror hans fyller 21 i år och han tuffar på än, fast han börjar allt bli lite senil😃
Min äldsta katt blev 3år, nästan 4.
Som ni kanske förstår så har jag fett otur med mina katter..
Min förra hade jag i 10 år, hittekatt från början. Övertog av bror min när hans flickvän var allergisk. Kommer inte ihåg hur länge han hade honom innan mig
5,5 år blev min lille Nisse. Han dog väldigt plötsligt för några månader sedan 😭
Alltid roligt att höra om gamla katter 😃
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
#1 Vad roligt att höra! Ja, inte att han blivit senil då, men det hör väl till… tror min katt också börjar bli lite senil, hon gör ifrån sig på badrumsmattan ibland, och det gjorde hon inte förut…
#2 Vad hände? Jag har haft lite otur med mina två andra katter, en fick en tumör, och till slut sa veterinären att det inte fanns mer att göra, han blev 9 år. Den andra blev påkörd, hon blev 8 år.
De katter jag haft i mitt liv som inte lever längre har blivit 17, 9, 15, 17. 17 och 2 år. De som lever just nu hos mig och min mamma är friska och just nu 14, 13, 11, 7 och 2 år hoppas de alla får leva länge till.
Han blev påkörd av skolbussen 😕
#7 Nä, vad ledsamt 😕
En av mina blev påbackad av en bil, "tyvärr" dog hon inte genast, utan vi var tvungna att ta henne svårt skadad till veterinären. Väl där konstaterade de att inget fanns att göra.. 😢
#5 han har aldrig gjort ifrån sig inne, peppar peppar, men han kan komma in på framsidan av huset, gå till matskålen, sen vilja bli utsläppt på baksidan, sen är han på framsidan och vill in igen, allt det på typ 3 minuter. ibland glömmer han bort att han har ätit med. dessutom verkar han ha gått i barndom, för han vill leka nästan hela tiden, bara går och tjatar och sätter sig under "sin" stol tills man tar fram fjäderpinnen, då blir han alldeles vild😃
Usch vad jobbigt, Simba dog dock på plats så han slapp iaf att lida
Ena katten dog runt 15 år (orsak; olycka), andra katten dog runt 17~19 år (orsak; ålder), kan inte komma ihåg exakt men lutar mer mot 19 än 17.
Min katt är just nu 11 år gammal, hoppas med yttligare 7+ år med henne 🙂
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
våra äldsta är 8 snart 9 (2 st)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Förra katten blev nästan 16 år. Han dog i höstas efter problem med sköldkörteln.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Den enda katt jag haft från kattunge, (och därför vet exakt ålder) är min katt jag har nu, han är född 2002 så han blir väl 12 år nu i sommar. Innekatt och alltid varit frisk än så länge.
Andra katter där jag bara kan gissa ålder som försvunnit eller dött har varit när de är 2 år (dog av urinsten), 8 år (utekatt som plötsligt försvann). Sen har jag lämnat en katt hos mina föräldrar, och han är inne på sitt 15:e år. Han börjar bli lite grå om nosen 🐱
I vårt stall hade vi en katt-dam som blev över 20, men hon blev avlivad när hon började tappa alla sina tänder. Hon var väldigt tuff in i det sista och höll andra katter borta från stallet och såg till att hålla mössen i chack.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Mina nuvarande är 11 och 7
Dom jag hade innan blev 21 och 22 🙂
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Min äldsta blev 20 år och nån månad, till slut orkade inte kroppen längre och han var redan döv ( innekatt ) och började bli blind, så då tyckte jag att det var dags för honom att somna in ♡
Mina är nu 16 och 5 år gamla. (min & min sambos)
Andra katter familjen har haft har blivit ja runt 13-14 år.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Missan blev 19 år.
Det är hemskt när ens bästa vän går bort.
En bekant till min mamma berättade att hans katt blev över 30 år. Kan det vara sant? Det låter väldigt mycket men önskar att det är sant.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
#18 Finns katter som blivit så pass gamla men inte så vanligt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min första katt blev 10 och dog pga. En växt i magen som hon inte orkade brottas medefter operationen :'( Min andra blev påkörd av tåget som 1 år 2mån gammal :'( Hoppas mina nya mussar lever längre!!!