Katter iFokus

Katter

Etiketter: hÀlsabeteendekosthÄllning
LĂ€st 1214 ggr
Saffran0Spice
0

Kissar blod =(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usch, upptĂ€ckte idag att min hankatt kissat blod đŸ˜•

Sitter i telefonkö till vet. nu, hoppas det bara Ă€r en liten infektion! Min stackars Samson â€ïž

Lisalotta50
0

HÄller tummarna att det inte Àr nÄt allvarligt! Fy vad orolig man blir nÀr ens djur blir sjuka! Lycka till!

Saffran0Spice
2

#1 Tack du!
Ja man blir hysterisk för allting đŸ˜•

Fick en tid kl 12 imorgon, sÄ vi hoppas att det bara behövs en antibiotikakur, tror faktiskt inte det Àr sÄ allvarligt.
Han Àr sig sjÀlv, busar, Àter, dricker och retas med hunden som vanligt.

Men man blir ju som sagt nojig ><

vinteralvan
0

Det Àr sÀkert bara urinvÀgsinfektion. Lycka till imorgon och krya pÄ dig kissen.

Saffran0Spice
0

#3 Tack, vi hoppas pÄ det bÀsta! =)

kristinol
0

Ja lycka till!! đŸŒ· Superfin kisse du har.

Saffran0Spice
0

#5 Tack - Samson tackar ocksÄ =)

Tove.Engdahl
0

Hoppas det li bÀttre hÄller tummarna!

Saffran0Spice
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Besöket hos veterinÀren med Samson gick jÀttebra, han var riktigt duktig dom 3 timmarna vi var dÀr. VeterinÀrerna kÀnde, klÀmde, tog blodprov och gjorde ett ultraljud av urinblÄsan - inga konstigheter hittades. Det enda som konstaterades var att Samson's stolthet sÄrades lite av att bli rakad pÄ arm och mage XD

SÄ med misstanke av en lÀtt urinvÀgsinflammation sÄ skickades vi hem med en kur av antiinflammatoriskt och smÀrtstillande vi nu ska ge i 7 dagar. Efter ett par doser sÄ mÄr Samson redan bÀttre och idag var det inget blod i urinen alls ^^

ElinLindberg
1

Vad kul att det gick bra:) Du fÄr hÀlsa honom att han ser riktig manlig ut Àven fast han blev rakad;)

Saffran0Spice
1

#9 Ja det kÀnns skönt att det inte var vÀrre, dom sa att det kunde finnas ''kristall-flisor'' i urinen, men att dom inte skulle bli stenar dÄ han fÄr rÀtt foder och dricker sÄ mycket =)

Jag har fjÀskat med lilleman, tonfisk och det mesta Àr nog förlÄtet ^^

Tove.Engdahl
1

Gud vad fin han Àr vad bra att det gick bra :3