Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 886 ggr
ElisabethB
0

Tips tack! Att inhägna en altan...

Då både jag och katterna trivs i lägenheten/villadelen jag har så har jag tänkt att fråga min hyresvärd om jag får näta in altanen (vilket jag inte tror han har någonting emot).

Personligen är jag lite inne på tanken att göra "ramar" med kattsäkert nät som tillsammans utgör lagom storlek för att passa in innanför "altanstaketet" som man skruvar ihop, är det en helt galen idé?

Så skulle jag vilja dela av inhägnaden, så de bara har tillgång till hela när jag är ute eller i hallen så jag kan se om någon kommer och därigenom inte passar på att rymma..

Jag har ett perfekt fönster i sov/vardagsrummet och altanen är uppskattningsvis på minst 7-8 kvadrat..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

JontaK
2

Om det inte på ett smidigt sätt går att näta in hela altanen så är det en mycket bra idé att bygga nätade sektioner. På så vis går det anpassa både din och katternas plats ute.

Tänk dock på att fästa sektionerna väl, katter är bättre än man tror på att ta sig ut ur inhägnader.

ElisabethB
0

Tänkte att man gör "ytterväggarna" så att de precis får plats innanför altanväggen och att man fäster ett tak ovanför…

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

JontaK
0

Lägg upp en bild på altanen om du vill/kan så är det lättare att sätta sig in i bygget. 🙂

jnielsen
1

Du kan använda fönsterhakar, såna man har på äldre fönster för att fästa ramarna. Då hakar du på och av dem inifrån på ert enkelt sätt utan att göra alltför mycket skada på byggnaden, bara en skruv vid varje fäste till haken.