Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1477 ggr
LisaKanin
0

hjälp katten ätit snöre!

Har en leksaksmus på snöre katten bara får leka med människa i andra änden eftersom jag vet hur farliga snören kan vara. Satt nu o lekte med honom med denna, vänder bort blicken 2 sekunder och när jag vänder mig om igen är halva snöret borta och han sitter o slickar sig om munnen! Han lyckades bita av det och smaska i sig det på 2 sek! Ca 20 cm vanligt inte så starkt tygsnöre. Vad göra? Direkt efter gick han o åt en rejäl portion mat så hoppas det hjälper till att få igenom det. Men finns det ngt annat jag kan göra eller ge honom?

Egycsaj15
3

Veterinär!

Marr
1

Livsfarligt! Hade helst velat se till att katten kräktes rejält. Du måste få hjälp med det hos veterinären. Aktivt kol eller vad dom använder nu för tiden. Det är bråttom innan snöret går ut i tarmsystemet.

http://www.katthemmet.nu/sidor/faror-i-hemmet.aspx

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

LisaKanin
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha nu har vi varit hos vetten och stackaren fick en megados lugnande att kräkas på, och som tur var kom snöret upp! Det kunde ha gått riktigt illa så väldigt skönt att det gick såpass bra ändå, eftersom vi åkte in direkt. Nu är han helt borta på medlet så de ville behålla honom några timmar och kolla så han mår bra när han vaknar, så vi håller tummarna. Tydligen finns inga bra kräkmedel för katter enligt vetten så de ger lugnande som har kräkningar som biverkning.

Ursäkta äckliga bilden men måste ju visa vad vi lyckades få ut… tack för er hjälp!

Marr
2

Men guu så skönt att det ordnade sig! Ja det brukar dom ju kräkas på i synnerhet när mat finns i magen, så bra!Glad

Vad glad jag blir att snöret inte hann gå vidare. Sytrådar har också ställt till det då katter har svårt spotta ut sådant, pgr av deras papiller?(var det så det hette?) på tungan. Du är en bra matte som är uppmärksam på "snören".Tummen upp

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

LisaKanin
1

#4 tack! Men det var mitt fel eftersom jag lekte med honom med det… hade aldrig i min vildaste fantasi trott att han skulle kunna bita av och tugga i sig det på två röda sekunder medan jag höll i andra änden! Nu blir det aldrig mer snören under övervakning ens😞.