Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 2321 ggr
Obelix79
1

Dräktig katt dag 65...

Hej Vår katt är dräktig och idag på dag 65, hon har sedan ett par dagar tillbaka haft lite färgade flytningar. Hon är helt lugn, äter och sover och vill gå ut i inhängnaden precis som vanligt, men vi har inte direkt känt av ungarna ( ev nått lite diffust som kan varit en unge) Veterinären säger avvakta och se till "allmän tillståndet" Jag är rädd att ungarna inte längre lever. Brukar det kunna vara på detta sättet men ändå sluta väl? Bör vi ringa en annan vetrinär? Detta är vår första kull…

ElisabethB
0

Kopiera in den här tråden på rasforumen, där finns det många som avlar.

Vi håller tassar och tummar för både dig, bebisarna och mamma katt!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

LaSadie
1

Färgade flytningar låter inte bra. Åk till veterinären

annzoo
0

säger samma som #2 färgade flytningar är inge bra…

Obelix79
1

Fick åter svaret att det är slemproppen. Nu sen i går kväll är det ingenting färgat eller ibland något helt klart… Bara vänta och se IOM att hon mår bra säger veterinären… 😳

DonDominus
3

Förstår att du är orolig! Jag hade aldrig accepterat blodiga flytningar etc i flera dagar. Det låter inte bra alls. Vi hade en hona som gick över och födde på dag 68, veterinärens råd var väldigt tydligt - Acceptera inget blod, inga flytningar - kommer det så skall förlossningen starta som vanligt. Jag hade nog kollat med ytterligare en veterinär för en second opinion. Om inte annat kan de kolla hjärtljuden och se så ungarna lever. Skulle de inte leva så är det väldigt dåligt för mammakatt och förlossningen blir oftast trögare då dels vad gäller att komma igång och dels svagare värkar. Nu är det säkert inte så med din kisse! Vill absolut inte skrämma upp dig! Men ibland kan ju en unge ha dött och då kan det bli lite som du beskriver. Jag har aldrig varit med om att någon av våra honor gått såsom du beskriver. Har du en bra relation till din veterinär i övrigt och känner att du kan lita på denne? Om inte, så som sagt - rådfråga ytterligare en eller hör av dig till kattens uppfödare för råd! Hoppas allt går bra och att ni snart får fina friska bebisar och en lycklig mamma katt :-)

annzoo
0

#4 slemproppen kommer inte som färgade/blodiga flytningar under flera dagar och i och med att ni knappt känt av kattungarna hade jag inte suttit och väntat. Sista tiden av dräktigheten brukar det sparka för fullt.

MonicaLagerquist
0

TS-Hur har det gått?

Stolt ägare till tre La permer

annzoo
0

#7 jag hittade av en slump TS tråd på ett annat forum är hade Ts hade åkt in och de var 2 kattungar i magen och båda döda.