Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 999 ggr
suur
0

Få bort päls från textil

Hej alla kattälskare!

Jag har nyligen köpt en ny soffa som beige och min katt har svart päls och det är ett h-vete att få bort det.

Hur får jag bort all päls från soffan utan att behöva ta fram dammsugaren varje dag?

Tacksam för alla tips :)

VildaVittra
1

Blöt en frottéhandduk och gnugga.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Uppkatten
1

Trä ett par gula diskhandskar på händerna, dra sedan med händerna fram och tillbaka över soffan. Och när du själv inte sitter i soffan kan du ju alltid ha t ex ett billigt överkast över den!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

jnielsen
0

Diskhandskar eller gummiborstar, brukar säljas av försäljare på bla marknader och liknande, de är superbra!

ElinLindberg
0

En luddborste är jättebra för att ta bort päls! (Dock inte lika effektiv som dammsugaren) Men det mesta av pälsen på soffan försvinner med en sådan:) Haft en luddborste i ca 1 månad nu och är jättenöjd med den:)

cattisa
0

Pröva en fuktig (men inte blöt) Wettexduk.

Fungerar även direkt på korthåriga katter som fäller har jag just upptäckt. Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lol V Stein
1

Jag har en borste som ser ut som en nyckelpiga. När man borstar soffan med den så korvar pälsen ihop sig till pälskorvar som är lätta att plocka upp och slänga. Inte så bra på kläder dock utan bäst på grövre tyg som möbler och mattor. Vet inte vad din katt har för päls, min är långhårig så hennes pälsstrån ligger mer ovanpå, vet inte om borsten är lika effektiv om du har en korthårig katt för jag upplever att korta pälsstrån kan borra sig in i tyger mer än långa. Länk till borsten: http://www.zooplus.se/shop/katt/kattoaletter_kattvard/borstar_och_kammar_for_katter/mobelborstar_klaedrullar/250101

Em_
0

Att borsta katterna med furminator gjorde underverk på min killes soffa.

Kaptenalexa
2

Jag kör hårt på gummiskrapa (sån man har när man putsar fönster) och drar över lakan, sängen och kläderna. Soffan lär fungera lika bra eller bättre.

CatchFatch
0

Sån där klädvårdsrulle funkar! :D

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se