Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1345 ggr
[Natali3]
0

Kastrerad bondkatt, 1kr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

3årig hankatt, kastrerad. Finns i Västerås.

Mysig och väldigt social men behöver vistas ute vilket vi tyvärr inte kan ge honom. Fungerar ihop med andra katter, hundar och är otroligt tålmodig.

Transportväska medföljer.

Vid intresse skicka PM eller hör av er till fanny-albertsson@hotmail.com.

IceJossan
15

Är han inte värd mer än 1 krona? Att omplacera en katt gratis eller nästan gratis innebär att vem som helst har råd att ta emot honom. Även folk som vill ha en söt sommarkatt som leksak till barnen och som ändå var så billig så det inte gör ont i plånboken att lämna katten vid sommarstället när semestern är slut. Jag känner även till folk som tar emot billiga katter för att tjäna en slant på att själv sälja dem sen men avlivar katterna om de inte får dem sålda. Ta en högre summaoch ID-märkt honom innan flytt, det är mott råd till dig. Vägrar man betala mer än några hundra så är man troligen inte villig att ge katten bra mat och veterinärvård heller.

OberonsMatte
12

Id-märk honom, kräv att den nya ägaren ägarregistrerar honom i Svenska kennelklubbens och Sveraks kattägarregister. Sätt även ut en annons på Blocket där lägsta pris för en katt måste vara 500 kronor enligt deras regler. Sålla bland eventuella intressenter och välj någon som verkar pålitlig och ansvarsfull. Håll kontakten med köparen och se till att du får veta om det uppstår problem i det nya hemmet.

Sajtvärd Katter iFokus

ElisabethB
6

Håller med, ta minst 500 kr och godkänn ingen prutning. Locka heldre med att mat och tillbehör medföljer.

Många är fortfarande ovilliga att betala för en bondkatt, men då är det bättre att behålla katten själv så man vet att den får vård när den behöver. Vill man inte betala för kattköpet värderar man troligen inte katten högt nog för att ta den till veterinären.

Hade jag letat efter en sån katt som du har hade jag gärna betalat 500-1000 kr för honom :)

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[[eskils_]]
4

Håller med övriga här, ta minst 500-1000 kr för katten, så är du mer säker på att få en seriös köpare! Antar att han är vaccinerad och ID-märkt också, förutom kastrerad? Och håll kontakt med nya ägaren, besök katten i nya hemmet. Det är ditt ansvar som säljare!

Får annars tyvärr en obehaglig känsla när jag läser #0. Kan det vara så illa att det viktiga är att du blir av med katten helt enkelt? För att du/ni ska åka på semester?? 😕 Eller kan det vara så att den "behöver vistas ute" därför att den inte är rumsren?? 😕 I så fall finns goda råd i den här artikeln.

Skaffar man katt har man ansvar för den hela livet.