Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1507 ggr
annieolin
0

Fylla i blankett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla kattälskare. Jag håller på och fyller i en utställningsblankett till utställningen i Kalmar men har kört fast. Jag ska ställa båda mina katter och har fyllt i den "lilles" uppgifter. Undrar om det ska vara 11 som i "KLASS 11 - Junior" som passar in på honom eller om det ska vara 2 som i "kategori 2" ? Sedan undrar jag om jag endast behöver fylla i regnr för den andra katten och inget annat ?

Tack på förhand!

SannnaH
0

Maine cooner tävlar i färggrupper och det är det du ska fylla i under 'grupp' http://www.mainecoon-katten.se/docs/farger.htm Fråga två kan jag tyvärr inte svara på ;)

[[pimey]]
0

Du fyller i 2 blanketter en med den lilles ich en med den andra. Ska de vara i dubbelbur behöver du bara skriva i regnr för respektive katt i den kolumnen. Hur gammal är dom? Klasserna går ju efter ålder och klass 11 är katter som inte fyllt 10 månader än

[[pimey]]
0

Finns de tillräckligt anmälda katter med samma färg (minst 3) då utses en BIV men de har inget med gruppen att göra

Sarah-S
0

Du ska göra varsin anmblankett till varje katt På Grupp fyller du i vilken färggrupp katten tävlar i. Se länk tidigare i tråden Sen om du vill att katterna ska dela bur så fyller du i regnr för den andra katten på varje katts anm.blankett

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

annieolin
0

Tack snälla för hjälpen nu hajar jag :D den lille är 8 månader när vi ställer (kastrerad) så han blir klass 11 om jag förstått det rätt och honan 1 år och 10 månader (kastrerad) blir grupp 10 antar jag :)

MonicaLagerquist
0

Grupp och klass är två olika saker.

Grupp anger vilken färg och mönster katten har Klass har med ålder och antal titlar att göra.

Så din kastrerade hona kommer att tävla i klass 10.

Stolt ägare till tre La permer

annieolin
0

Oj skrev fel i #6 ser jag nu, klass 10 menar jag ju ;)

Sarah-S
0

Precis, klass 11 för den unga och klass 10 för den äldre

I'm only responsible for what I say, not for what you understand