Idag har vi varit ute..
och gått med Petter i sele för fjärde gången. De tre första gångerna var han väldigt rädd och försiktig, men idag var han modig. Han ville gå en ganska lång runda och titta vad som fanns runt hörnet. Det gick en person förbi på en cykelväg bara en liten bit ifrån och jag trodde att han skulle bli jätterädd, men det blev han faktiskt inte.
Det märks att han uppskattar det mer och mer och det är verkligen kul att se hans nyfikenhet. 🙂
Vad tycker era katter om promenader i sele? Visa gärna bilder på era katter utomhus.
Åh, så söt! Och vad kul att han börjar uppskatta det! :D
Jag har vart ute med min Arya idag också, för andra gången sen hon flyttade hit (hon har vart ute tidigare i hennes förra hem)
Hon morrade lite oroligt efter en hund som skällde nånstans, men annars tyckte hon det var mysigt i solen, och kul att undersöka :)
Den här nioåriga damen är innekatt men har gått i sele då och då sedan hon var liten. Förr gick hon lös med mig i skogen, numera räcker det med att ligga i gräset, eller helst som på bilden, sitta på en yta som inte är gräs, grus, jord eller sand. 😃 Hon har sele på sig på bilden men koppel behövs oftast inte, hon går ingenstans.
Har gått ut med Nils i sele med jämna mellanrum i snart två år. Så fort jag tar ner selen och kopplet från hatthyllan så springer han till dörmattan och sätter sig där! :'D
Han har sin lilla rutin där han alltid börjar med att gå till ett specifikt ställe på trädgården där han äter gräs och sen ska han kika runt!Tror dock inte att det är jag som går ut med honom, det är nog han som går ut med mig och tycker att det är fasligt omständigt att ha en människa på andra änden av kopplet som inte vill krypa igenom buskar och som råkar skrämma iväg de fåglar han smyger på… 😂