Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1478 ggr
[Emma--]
3

Katterna hjälper att städa

Har ni också katter som "hjälper" att städa hemmet? Glad

Idag har jag lite smått börjat rensa bort alla kartonger som vi låtit ligga kvar några dagar för att katterna ska få ha lite extra roligt. Även börjat städa resten av lägenheten och hos hamstern och marsvinen.

Och katterna blir alltid superbusiga när jag städar. Förutom när dammsugaren är framme förstås.

Men annars blir det alltid bus när jag håller på att städa vilket ibland gör det lite svårt att städa haha.

[Lilyz]
0

Haha samma här, fast mina är inte rädda för dammsugaren så det är full fart hela tiden. :)

[Emma--]
0

Haha 🙂 Va härligt att dom inte är rädda för dammsugaren.

ElinLindberg
0

Får nästan för mycket hjälp speciellt med dammsugaren, den är så spännande:) sladden är rolig att jaga och det är speciellt väldigt kul följa efter munstycket när man dammsuger soffan:)

[Emma--]
0

#3 Haha. 🙂

[HidingIsCold]
0

mina katter älskar att busa när jag bytar lakan, det blir lite krångligt då. min katt Selma har också någon slags fascination för golvmoppen när jag städar och jag kan hitta henne i badrummet att hon gnider sig mot den, ungefär som de gör när de kommit i kontakt med kattmynta 🙂

Myrrami
1

Här hemma har jag en som lägger sig framför dammsugaren för att bli puttad över golvet och en som hänger i moppen när jag skurar. Så det är väldigt livat när jag städar.

[Thiah]
0

Dammsugaren låter de bli och gömmer sig för. Men när moppen åker fram… Ena kissen verkar tro att det är en leksak och jagar den runt runt…

Min förra hankatt snodde dammvippan för mig när jag dammtorkade. La jag den ifrån mig så sa det hej svejs och vipps så var den i ett annat rum mördad 🤪

[Emma--]
0

Haha så roliga saker katterna har för sig 😃

Nenujap
2

Mina är rädda för dammsugaren, men det mesta andra vill de vara med på. Extra roligt är det när jag ska sortera tvätt i olika påsar för att gå till tvättstugan. Lyft ur en katt ur påsen, lägg ner ett klädesplagg. Lyft ur en katt, lägg ner nästa plagg… Då och då får jag även gå och hämta en socka någonstans. Min yngsta tycket om att knycka saker och gömma dem :P Bädda sängen är också spännande. Från att undersöka alla hyllor i linneskåpet, till att skutta på och under lakan och täcken :) Jag blir lika road av detta som de verkar vara. Det sägs att katter är lättroade. Kan leka med ett sugrör i en halvtimme utan att tröttna. Själv kan jag titta på när katten leker i en halvtimme utan att tröttna och inte sluta flina :P

@Mpajunen på Instagram

[Emma--]
1

#9 Haha man får nog kontrollera noga innan man tvättar 😛

Eller hur, det är så roligt att se vad dom pysslar med 🙂

kristinol
3

Minns när vi skulle hänga upp nytvättade lakan och skulle vika till dem, då brukade alltid vår ena huskatt hoppa in i lakanet och gunga med medan vi höll i varsin sida av lakanet. Kanske inte var så smart eftersom det var precis nytvättat - men det skulle ändå få på sig en massa katthår till slut ändå plus katten gillade att springa omkring på "hängmatte-lakanet". Var inte så mycket hjälp med städning men blev som en rutin varje gång vi skulle hänga upp tvätt. Så sällskap fick vi!

Den här katten hjälper dock till med uppgiften: rensa bort alla onödiga (dvs. alla grejer) från bordet 😃--> Katt städar (källa: awesomegifs.com)

[Emma--]
0

#11 så brukade en av våra katter också göra när vi skulle vika lakan :) Haha vilken rolig katt !

[Emma--]
0

Haha :)