Katt svårt att hoppa
Hej! Lade för någon dag märke till att min katt var lite extra klumpig men tänkte inte mer på det fören igår då hon knappt kom upp i sängen själv. Undrar nu om något vet vad detta kan bero på?! Har kollat igenom henne noggrant och ser inga sår eller dylikt. Det enda jag har att anmärka på är att hennes trampdynor verkar lite röda och nästan som lite torra, kan det ha med saken att göra? Jätte tacksam för svar!!
Kontakta omedelbart veterinär, är mitt råd. Den förra katten i mitt liv började verka lite svag i bakdelen, men jag trodde det kunde vänta till efter helgen. Han dog i bilen på väg till veterinär på måndag morgon, möjligen av hjärnblödning.
Om man ser sådana drastiska saker hos sitt djur så ska man söka veterinär! Så jag hoppas att du gav dig på telefonen efter att du skrev detta inlägg!
Kan bero på många saker, allt från skelett/mjukdelsskador, sår till sjukdomar av många slag. Men det är omöjligt att sia om det över ett forum med så knapp info, katten behöver träffa veterinär.
Jag vet att hon har varit och klättrar lite på gallret vi har satt upp på balkongen för att hon inte ska kunna gå ut på taket. Kan hon ha skadat sig där? Jag har hört att katter kan få problem att hoppa när trampdynorna är skadade. Hon försöker ju att hoppa men kommer inte riktigt upp. Jag ska ringa veterinär på en gång, känns dock motigt då vi inte har råd med några veterinär ingrepp :( tack för snabbt svar!
Grejen är ju den att man är skyldig att ge sin katt vård om så kräver, något annat är olagligt och straffbart!
Självklart kan katter få problem att hoppa om de skadat trampdynorna, men om så är fallet är ju omöjligt att avgöra här. Ju tidigare ni tar katten till veterinär ju större chans att ni slipper dyra behandlingar. Om det nu är något som kräver behandling så lär det inte bli bättre på egen hand. Ju värre det blir, ju dyrare blir det och katten ska inte behöva gå och ha ont i onödan!
Sen kostar inte ett samtal till veterinären så mycket, man kan alltid ringa och rådfråga.
Ja. Självklart ska jag ringa! :) hon ska inte behöva ha ont! Tack för svar!