Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1575 ggr
thmz
0

Har du testat MUSH Barf Cat?

Jag köpte en påse av varje och har testat nu i två dagar, och har slängt det mesta av maten jag ställt fram. Kissarna är väldgt tveksamma, nosar mest och pillar lite med tassen på maten och tar sedan några tuggor torrfoder istället.

Ngn annan som testat fodret och haft behövt en "inkörsperiod"? Jag tänker att de äter ju när de blir för hungriga, men jag vill ju inte svälta mina små killar…

Nerdysiamese
3

Kan tänka mig att det är som alltid med barf, det luktar mindre än torrfoder iom att man har väldigt mycket tillsatser i torrfoder för att locka katten att äta det, så det blir som med människor som bara äter snabbmat, "riktig" mat smakar inget och är äckligt.
så du kommer behöva trixa lite om du vill byta till Mush från torrfoder, vanlig rekommendation är att mortla eller mixa torrfoder till ett pulver du strör över den nya maten som krydda.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

EmelieSofia
0

Vad kostar en påse? Jag har funderat på att prova…

thmz
0

Ok, de har ju fått blötmat 2 ggr om dagen. Kanske ska testa med att lägga lite i botten och sedan lägga barf-bollen på…

Jag köpte påsarna för 59 kr st tror jag.

Beafer
0

Det står ju att det är ett halvfoder, vad behöver man tillsätta för att det ska bli ett helfoder?

Silvestris
1

Mina katter äter båda varianterna utan problem.

Bizi
0

#4 den ena (den med tre djur i) är med nöd o näppe ett helfoder, kan behövas tillsättas hjärta. Den andra (med två djur i) innehåller för lite ben :-) Min ena smaskar glatt medans se andra 4 är skeptiska ;)

Sarah-S
5

Jag har frågat MUSH om deras kattfoder eftersom jag är testbarfare och bloggar hos dem om deras kattprodukter

Jag ville veta hur det är sammansatt i förhållande till den basmall vi barfar använder oss av dvs
60-70% muskelkött
10% ben 
10% hjärta 
5-10% lever 
ev 10% övrigt 

Detta är svaret jag har fått

"Fördelningen är likvärdig som du angett och det anges inte som ett helfoder p g a det inte är forskat i den utsträckningen som hundmaten! 
Med Vänlig Hälsning 
Robert Åkerlind"

Jag ger mina katter den med 3 djurslag och tillsätter lite kycklinghjärta, och de äter med god aptit.
Ovana katter skulle jag börja blanda ner det i deras vanliga mat först innan jag serverade enbart MUSH

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

mollyt
0

BRA #7 Jag har funderat över det där ett tag och surat lite över att de gjort ett foder som de inte verkar vara "stolta över" när de inte sagt att det var ett helfoder.

Men då har det mer med forskning att göra då? Att de inte kan säga att det är ett helfoder om de inte forskat på det?

Jag har inte testat det ännu - gör egen BARF. Men skulle vilja prova ändå någon gång…

Sarah-S
1

#8 Jag tror att de menar att det inte finns forskning som säger att dessa proportioner är det optimala för katt. De flesta foder idag har ju inte den sammansättning men det näringsinnehåll som vår basmall ger

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Silvestris
0

De har sannolikt inte kompletta analysvärden som visar att alla normvärden uppfylls och därför inte går ut med att det är ett helfoder.