Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 857 ggr
Marvel-lous
0

Rödaktiga ögonvitor

Hej hej,

Jag har en katt på 18 månader som jag sett är liksom rosa/rödaktig i ögonvitorna. Hon verkar inte ha ont, hon har inga problem med tårar, var eller annan utsöndring och jag vet tyvärr inte hur länge hon har haft det då jag inte lagt märke till det förut.
Hon är relativt ljus och har blåa ögon, till det är hon även vindögd - vet inte om det spelar någon roll men nämner det ändå. 

Jag förstår att veterinärbesök blir oundvikligt men då hon inte verkar besvärad öht så tänkte jag passa på att fråga er kunniga människor här inne om ni hört talas om något liknande förut.

(Det är inte min katt på bilden fyi). ;)

annzoo
0

klart veterinärbesök=) Tror det är svårt för folk inne på forumet att sia vad de kan vara

ElinLindberg
0

I torsdags såg vi på Lux att hans ena öga var gråaktigt å lite röd om ögonvitan då sa vetrinären att vi borde åka in direkt, å när vi väl var där så var det antagligen en ögoninfektion men hon att man bör alltid åka in direkt med sin katt när det handlar om ögonen, ifall det är en skada på hornhinnan vill man kunna åtgärda det direkt. Lycka till

AgnetaB
0

Ja precis, ögon ska man aldrig "leka" med.