Bokad tid
Hej! imorgon ska mina katter till veterinären för att ta bort tandsten osv. Jag har fått en tid klockan 10 på morgonen!
- Det var ett tag sen jag bokade denna tid och kommer inte riktigt ihåg vad veterinären sa, men visst är det under natten katterna inte får äta innan de ska sövas? ca 12 timmar innan? jag tänkte gå förbi veterinären och fråga senare, men tänkte att jag skulle fråga här också ifall jag inte hinner förns jag slutat jobbet 🙂
- Sen tänkte jag fråga er om lite råd vad jag ska tänka på när katterna sedan vaknar upp. Sist de sövdes (vid kastrering) så blev de så himla osams och jag vill verkligen försöka undvika det igen (såklart).. så har ni nå tips och råd vad ni upplevt som bäst?
På katthemmet får dom inte äta efter 19.00 om dom ska sövas dagen efter vid 10-tiden :)
Låt dom vara i varsitt rum när dom vaknar om du är orolig för bråk? Min katt fick vara inne i mitt rum när han hade kastrerats och han fick inte äta på ett tag efter, försökte få honom att inte försöka hoppa nånstans också eftersom han var så groggy, blir lätt att dom misslyckas och ramlar istället då.