Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 7671 ggr
Amerikanskbulldog
0

Orolig katt ägare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, kanske lite grotesk bild men är orolig. Min katt kastrerades igår och undrar om det ska se ut såhär? Tack på förhand!

Sjuttan
1

Svårt att se vad det kan vara  -  MEN  det ser ut som om ena trstikeln sitter kvar men utanför pungen!    Och det det väl knappast vara!  Inte kan väl veterinären missat att klippa av den ena så att den hänger kvar???   Märkligt!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

gopersikan
2

Jag har aldrig varit med om att det sett ut så. Jag är jourhem åt hemlösa katter, så jag har sett några kastreringar de senaste åren, men har som sagt aldrig sett nåt sånt. Det ser ut som att nåt hamnat utanför.. Mystiskt. Jag skulle ha mailat bilden till veterinären, om det finns möjlighet till det.

Carl-Philip
0

Enligt mig ser det ser helt normalt ut. :) Det är lite rött och svullet, eftersom de varit där och skurit. Det är naturligt. 
Det du får hålla utkik efter är vätskor av olika slag. Om det skulle börja blöda så pass mycket att du måste torka med papper. Grön/gula kletiga vätskor är tecken på infektion (var) och det är inte bra.
Jag hoppas din katt har krage på sig.

Carl-Philip
0

Vill du ta en bättre bild? :) Gärna i fokus på själva pungen (det som är kvar av den).

Em_
1

Håller med #1, men det är svårt att se. Är det rosa rakad hud eller är såret öppet?

Amerikanskbulldog
0

Kan ta bättre bild snart, vill inte störa han nu för han sover. Veterinären sa att hankatter inte behöver det för dom brukar inte slicka mycket på det men om han slickar intensivt så ska ja hämta en krage till honom!

Amerikanskbulldog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en bild nu, vet inte om den blev bättre!

OberonsMatte
3

Jag tycker att det ser konstigt ut. Sätt på en krage och låt veterinären titta på det imorgon.

Sajtvärd Katter iFokus

Amerikanskbulldog
4

Snackade med vet precis, ska dit imorgon för det är tydligen en hinna som svullnat upp så dom ska trycka in den. Tack för all hjälp!:)