*UPPHITTAD AKUT HEM*FALKENBERG*
Hej!
Jag har 2 hon katter runt 2 år.
Men imorse när jag vaknade hade någon i min familj släppt in en kattunge runt 15 veckor kanske. Han var mager och smutsig, så vi antar att han inte har något hem.
Nu har jag duschat han och gett han mat och vatten. Han är väldigt kelsjuk, men ändån lite skygg.
Vi har ju redan två honor och vi kan inte ha en hane till. Så snälla finns det någon som har hem åt denna kille?
Jag vill inte släppa ut han då det går mycket rävar och trafik ute, vilket han inte är van vid. Jag har aldrig sett han tidigare. Men vi bor vid en skog och en golfbana, så vi antar att han kommit från golfbanans hål. Jag hoppas ni förstår, han är just nu på toaletten, men det går inte att ha han där heller då våra katter går på toa och äter där.
bild kan skickas.

Hittekatter.ifokus kanske har ett bra nätverk?
Har du annonserat i försvunna-djurgrupper på Facebook?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Ska du inte börja med att försöka få tag på ägaren innan du skänker bort dennes katt till någon okänd på nätet? Dina katter kommer inte dö av att dela sitt hem med en parvel ett tag.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vad snällt av dig att ta hand om han med bad o mat.👍
Prova att kontakta Falkenbergs katthem. Kanske kan dom hjälpa dig med om hur du ska göra eller hitta ett hem till han. Om inte annat så för att kanske hitta hans hem om han redan har ett.
http://www.falkenbergsdjurskydd.se/15/60/kontakta-oss/
Lycka till!! 🙂
https://jazzans.wordpress.com/
Börja med att lappa området där du bor och då kanske ffa i närheten av golfbanan. Gör en polisanmälan om att du hittat kattungen. Kontakta även katthem i närheten för att höra om någon har frågat efter katten.
För 2 honor har jag svårt att det skulle bli så jobbigt med en liten kattunge. Vi är många som har mer än 2 katter kontinuerligt. Det du bör göra är att kolla om katten har skabb och i så fall behandla för det, samt också kolla mask. Det är inte så kul om alla katterna drabbas, men det är ingenting som är farligt.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Har gjort det, och killen är väldigt mager och smutsig och tunn. SÅ tror inte det är någons, men man vet ju aldrig. Jo men vi har hon katter som löper just nu och han är ju könsmogen så vi är lite rädda för det. Men vi försöker.
Om kattungen är 15 veckor så är han troligtvis inte könsmogen.
#5 Du har letat efter ägaren sedan imorse? Denne kan ju vara på jobbet fortfarande utan att veta att katten smitit ut. Om den nu smitit, det kan ju vara en utekatt.
En kattunge i den åldern kommer inte bli könsmogen på ett bra tag.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
jag förmodar att den är i den åldern. Men som sagt jag vet inte tippar på det och en halv år- 1 år.
Det kan också vara så att denna katt rymt för ett tag sedan från annan ort. Kolla sidor på facebook för saknade katter. Många katter kryper ju upp i bilar och åker med. Bara för att den är mager och skitig betyder det ju inte att den är hemlös. Har du en bild så vi kan hjälpa dig att hålla ögon öppna efter rätt ägare? Fixar du nytt hem så tala om för dem att fortsätta leta efter rätt ägare och om den rätta dyker upp så är katten deras :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Kontakta polisen och anmäl kattungen upphittad
Kontackta katthemmen och se om dem kan ta ungen, katthemmen är vana att ta in hemlösa katter och borde veta hur man ska göra när man letar ägare och vilka lagar som gäller :)
Det kan även vara bra att kolla så den inte har chip istället för örontatuering.
Lappa ordentligt efter en ev. ägare i närområdet. Lägg ut en upphittat-annons på Blocket, Kattpolisen i fokus, olika facebook-sidor mm. Lägg ut en upphittat-annons på Katthemmens hemsidor. Åk till veterinären och kolla om katten är chip-märkt. Kontakta polisen på 114 14 och anmäl katten upphittad.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Hur ser katten ut? Bild på katten eller möjligtvis en tydlig beskrivning är ett måste om någon ska kunna känna igen den (utifall det finns någon här som känner till katten, sett efterlysningar någonstans eller vill hjälpa till att leta).
Sajtvärd Katter iFokus