Är något fel?
Har gjort lite trådar om mina katter nu och jag börjar undra om Zigge kan vara sjuk.
Kräsen har han alltid varit så det är svårt att se om han har minskad aptit eller inte. Han äter det han vill ha.
Han ligger mycket mer i transportburen (som är täckt med en filt), alltså lite gömt. Sover mest och gör inte så jättemycket mer. Är inte speciellt intresserad av att leka, sitter mest och tittar på när Selma jagar vippor och så. Han dricker, kissar och bajsar bra.
Jag har en till katt, Selma 6 mån och än så länge okastrerad. Zigge själv är ca 8 månader, hittekatt, kastrerad, innekatt, vaccinerad.
Kan han vara sjuk? Eller har det med kall årstid att göra? Mask? Eller något annat? Han har inga andra symptom vad jag kan se.
Han är lugn i allmänhet, men nu känns han lugnare än vanligt.
Jag har inte läst dina andra trådar där du kanske ger mer information och bakgrund men jag tycker att det låter ganska ovanligt med en katt som vid åtta månaders ålder är så lugn och mest sover och dessutom drar sig undan. Självklart kan det finnas fler anledningar till det men jag hade tagit det som en anledning att gå till veterinären och utesluta att det inte är något fysiskt fel.
Har varit hos veterinären i måndags och har idag fått svaret att Zigge har FIP, eller förmodligen eftersom det inte går att fastställa.
Men eftersom jag ser hur dåligt han mår, han leker inte, är svag och långsam i sina rörelser, det enda han gör är att sova, magrat, matvägrar.. de senaste dagarna har jag fått försöka tvångsmata honom för att han ska äta.. Så eftersom han redan är så allvarligt gången att han inte äter så bokade jag tid för avlivning imorgon.. Kan inte se honom lida såhär, har varit ett vrak de senaste två veckorna eftersom jag varit så orolig för honom. Har fortfarande inte smällt vad vetten sagt eller att Zigge måste gå vidare..
Beklagar men samtidigt skönt att han slipper lida mer.
Åh, vad tråkigt.
Stor kram till dig!
Det var verkligen tråkigt att höra🌺🌈